מסקר שבוצע לאחרונה עולה כי 74% מהישראלים חוו הונאה או ניסיון הונאה פיננסית, בטלפון, במייל או ב-SMS.
תופעת ה"פישינג", ניסיון הונאה באמצעות התחזות ברשת או בטלפון, התרחבה בשנים האחרונות בישראל ובעולם. התופעה מאופיינת, בעיקר, בניסיונות של גורמים עוינים להשיג מידע פרטי על ידי שליחת הודעות SMS או דואר אלקטרוני עם קישור לאתרי אינטרנט פיקטיביים ובהם בקשה לעדכן את שם המשתמש והסיסמה של חשבון הבנק, או בקשה לקבלת מספר תעודת זהות או פרטי כרטיס אשראי.
מסקר שבוצע לאחרונה על ידי בנק לאומי באמצעות מכון גיאוקטוגרפיה, עולה כי 74% מהישראלים חוו הונאה או ניסיון הונאה פיננסית. כמעט חצי מהם (47%) בני הגיל השלישי. ניסיונות הונאה באמצעות הודעות טקסט הן הנפוצות ביותר – 56% מהישראלים חוו הונאה או ניסיון הונאה מסוג זה. החל מהודעות על חבילה שמחכה במכס או בדואר ורק צריכה כמה פרטים אישיים לשחרור וכלה בהודעות מהבנק על צורך דחוף לשחזר את הסיסמה. (מתוך מעריב ובנק לאומי).
בימים האחרונים, מתפשט לו עוקץ חדש ישן, שיכול להטעות בקלות גם את ותיקות וותיקי הרוכשים ברשת.
מדובר בהודעה שנראית ממבט ראשון לגיטימית, מכיוון שהמקבל מתבקש למלא את הכתובת המדוייקת כדי לקבל את המשלוח שלו, והודעות דומות מהסוג הזה אכן נשלחות מחברות המשלוחים ולכן זה יכול להטעות.
וכך נראית ההודעה שהגיעה למערכת "חרדים אשדוד":
במבט נוסף על ההודעה, ואם נשים לב, הניסוח שונה מהרגיל. חברות המשלוחים או דואר ישראל, אינן משתמשות במילים כג' "שיהיה לך יום נהדר!" ועטד פרט חשוב, הלינק. בדרך כלל חברה שמכבדת את עצמה שומרת לעצמה דומיין עם השם שלה שיופיע במדוייק גם בלינק שאתם נדרשים ללחוץ עליו.
בדיקה נוספת וחשובה לא פחות שתוכלו לעשות היא, להכנס לאתר ממנו הזמנתם את החבילה, ולבדוק דרך "מעקב ההזמנה" היכן החבילה שלכם נמצאת ויתכן שתגלו שחבילה שלכם בכלל לא יצאה או לא הגיעה לארץ, או, שהיא נמצאת אצל חברת משלוחים שתוכלו לבדוק אצלה בעצמכם מה מצב החבילה.
בהצלחה