חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
כוננות שיא

האם תושבי אשדוד צריכים לדאוג ממתקפה איראנית? ומי מאיים על החות'ים בתימן?

אפשר להגיד שהעולם ממתין לתגובת איראן וחיזבאללה כי כרגע הכדור במגרש שלהם. חיסול הנייה בלב טהרן וחיסול פואד שכר בביירות לא השאירו להם את האפשרות שלא להגיב על הכבוד שנרמס. הם יהיו חייבים להראות לעולם הערבי שהם הגב של המזרח התיכון ומצד שני, ההשתהות בתגובה לא משחקת לטובתם בדיוק כמו שהחוסר תגובה הישראלית לא משחקת לטובתה.

בוול סטריט ג’ורנל דווח כי, מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן אמר בשיחה שקיים אתמול (ראשון) עם עמיתיו מארגון ה-G7, כי במידה ואיראן תוציא מתקפה על ישראל הדבר עלול לגרום לניתוק התקשורת בין איראן לבין ארצות הברית. עוד אמר בלינקן במהלך הפגישה כי התקיפה עשויה לצאת לפועל ב-24 עד 48 השעות הקרובות, כך לפי שני דיפלומטים שתודרכו בנוגע לשיחה. עוד נאמר כי מזכיר המדינה האמריקאי לא ידע לספר על אופיה של התקיפה ואיך היא תתבצע.

מבחינת האיראנים, מתקפת הטילים שאירעה בחודש אפריל, היוותה כשלון מאחר ששום יעד ישראלי לא נפגע, והפעם, הם ירצו לפגוע באופן כזה שהוא יהיה מצד אחד מפתיע ומשמעותי אבל, שלא יפתח מלחמת עולם שלישית או שלא יגרום לישראל לתת מכת מחץ על איראן.

ביממה האחרונה, משרד החוץ האיראני, אסף את כל השגרירים שלו לשיחת הבהרה, בה הוסבר להם, כי איראן לא מעוניינת במתקפה חסרת תקדים על ישראל אלא, רק כזאת ש"תפתיע" את המשטר הציוני ולא תגרור מצידם תגובה קיצונית מידי. וזה מובן. לאיראן יש אינטרס וחלום אחד ברור- הם רוצים להיות היישות החזקה ביותר במזרח התיכון, ובשלב הזה, בלי שיהיה להם פצצת אטום, זה לא יקרה. הם יודעים היטב, אם ישראל תשמיד את מתקני הגרעין, החלום האיראני יגנז לעשרות שנים הבאות לכל הפחות, אם לא בכלל.

על פי אנליטים צבאיים, איראן תתמקד באתרים צבאיים ובאתרים אסטרטגיים אחרים ובניהם, נמלי ישראל – חיפה, אשדוד ואילת. הנמלים מהווים עורקי אספקה ראשיים למשק הישראלי, וגם, יהוו נקמת "עין תחת עין" לתקיפה הישראלית על נמל חודידה לפני כשבועיים.

אולי יעניין אותך
המתחם בטהראן בו חוסל הנייה באופן מסתורי

 

האם ישראל באמת יושבת בשקט ומחכה להתפתחויות?

לפי אתר החדשות התימני "Mareb Press" נראה שישראל מאוד אקטיבית בפעולותיה בעניין קיצוץ הזרועות של התמנון האיראני, ודבריו של האתר, שופכים מעט אור על הפעולות שנעשות במפרץ מתחת לרדאר.

על פי הדברים שפורסמו באתר, בכירים חות'ים, מקבלים איומים מהמוסד הישראלי דרך צד שלישי, שאם ימשיכו לתקוף ספינות בים האדום הם יחוסלו. עוד נכתב, כי אותם בכירים לוקחים ברצינות את האיומים הקונקרטים, חוששים לחייהם וחלקם אף פרשו מהשתתפות בפעולות טרור. בנוסף על כך, מסתבר, שהתקיפה הישראלית בנמל חודידה, היא התקיפה היחידה של ישראל על אדמת תימן, והיא גם התקיפה המשמעותית ביותר מכל התקיפות האחרות שבוצעו שם על ידי הקואליציה הבין לאומית.

התקיפה הישראלית בנמל חודידה לפני כשבועיים

אשר על כן, אותם בכירים חות'ים, שבפעם הראשונה בחייהם, חווים את נחת זרועה של ישראל, חוששים באמת לחייהם, וניתן גם לראות, שמאז, תקיפות הספינות בים האדום על חדי החות'ים ירדו כמעט לאפס, כאמור משתי הסיבות, פגיעה ביכולת והפחד מחיסולים.

אמש, דובר צה"ל דאג לצאת לתקשורת עם הודעה מרגיעה כי, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף וכשיהיו כאלה, הן יפורסמו לציבור.

וגם בצד השני של המתרס, לאחר ההיערכות הגבוהה והמסרים המאיימים מצד ארה"ב, באיראן החליטו להפחית את האיומים ומסרו: "נגיב בהתאם לחוק הבינלאומי".

דובר משרד החוץ האיראני נאסר כנעאני מסר הבוקר: "חיסול הנייה מפר את החוקים הבינלאומיים. אנחנו לא שואפים להגביר את ההסלמה, אבל להעניש את ישראל זה הכרחי. כך נמנע אי-יציבות בהמשך. לטהרן זכות להרתיע את ישראל ולהפסיק את פשעיה. נקטנו בצעדים המשפטיים והפוליטיים ואנחנו מצפים ממועצת הביטחון לנקוט עמדה. הפעלנו את כל המאמצים הדיפלומטיים שלנו כדי לעצור את המלחמה. תגובתנו תהיה במסגרת החוקים וההבנות הבינלאומיות".

האם האיראנים נתלו על עץ גבוה מדי? השעות הבאות יוכיחו…

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן