חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
די לעושק!

דרמה בעולם הישיבות: זו ההוראה של ראשי הישיבות לבחורים

דרמה בעולם הישיבות החסידיות: לאחר שמחירי הכובעים החסידיים עולים, ומחירם מתקרב היום ל-1,200 ש"ח, מספר ראשי ישיבות חסידיות חתמו על מכתב, כי על הבחורים בישיבות הקטנות לחבוש קסקט ולא כובע | הפרטים המלאים >

עם קסקטים בלבד. צילום: משה גולדשטיין

ראשי הישיבות לטובת ההורים: בעקבות עליית מחירי כובעי סאמט החסידיים התארגנו בשנה החולפת מספר מנהלי תלמודי התורה ויצאו בהוראה ברורה לכלל הילדים בגיל בר מצווה, לחבוש 'קסקט', במהלך השבוע ולא כובע כפי שהיה נהוג. לאור ההצלחה החליטו השנה ראשי הישיבות קטנות כי בחורי החמד ימשיכו במיזם ויבואו רק עם כובע קסקט לישיבה עקב המחירים הגבוהים של הכובעים.

במכתב שפורסם היום (שישי) בעיתונות החרדית בהמבשר ובהמודיע, ועליה חתומים 19 ראשי ישיבות קטנות מגדולי חצרות החסידיות בארץ הקודש נכתב לבחורים: "התורה חסה על ממונם של ישראל, תקנה נחוצה ומבורכת לבחורים החשובים העולים לישיבות קטנות. הן מודעת זאת, שהעמידה על הלבוש היהודי המקובל מדור דור, היתה מיסודות דרכי ההנהגה במקהלות החסידים מדור דור. בדורות שלפנינו בארצות מגורי אבות אבותנו ורבותינו, מקובל ונהוג היה שהאברכים והבחורים חבשו לראשם כובע רחב, או כובע קטן הנקרא 'קסקט (בפרט בימי החול), הצד השווה שבהם ששני סוגי הכובעים הללו העידו על הלובשים שהוא נמנה על קהל החסידים ויראי ה', אמנם מאז מלחמת העולם השניה, השתנו מעט פני הדברים ומשום – מה התפשט יותר הרגילות לחבוש כובע רחב, והתמעטו חובשי כובע הסקט".

עוד נכתב במכתב: "אמנם החוש יעיד ונסיון יוכיח שהכובעים הרחבים והיקרים דרכם להתקלקל מהרה, ופעמים שכעבור תקופה קצרה נאלצים ההורים לרכוש כובע חדש תמורת סכום גבוה, בפרט בשנים האחרונות שהיוקר האמיר ביותר והכובעים עולים דמים יקרים, וקול זעקתם של ההורים באה אלינו שאין לאל ידם לעמוד בהוצאה גדולה זו".

"אשתקד", כתבו עוד ראשי הישיבות: "בעת הזאת נפל דבר בישראל כאשר מנהלי תלמודי התורה נדברו איש אל רעהו לתקן התקנה המבורכת לבחורי החמד הלומדים במכינה לישיבה קטנה, שיבואו לבית תלמודם רק בכובע קסקט שמחירו שווה לכל נפש, וב"ה שתקנה זו עלתה יפה והתקבלה בהתלהבות בקרב אלפי ההורים אשר בירכו עליה בכל פה".

אולי יעניין אותך
המכתב שפורסם הבוקר בעיתונות החרדית

ראשי הישיבות מבהירים: "כהמשך לתקנה זו, התאספנו יחד ראשי ומנהלי הישיבות, בהוראתם של מורי דרכנו רועי ישראל כ"ק מרן האדמורי"ם שליט"א, להמשיך ולתקן תקנה קבועה זו גם לכלל הבחורים העולים לשיעור א' בישיבה קטנה, החל בחודש אלול הבעל"ט, הבחורים יבואו לישיבה בימות החול אך ורק עם כובע קסקט לראשם {ואילו את הכובע היקר הרחב ילבשו בשבתות ויו"ט או בשמחות וכדו'}".

לסיום נכתב: "יהא רעווא מן קדם אבוהון די בשמיא, שבזכות העמידה על שם לשון ומלבוש המקובל במחננו מקדמת דנו ובזכות הערבות ההדדית שמסייעים לאחינו בית ישראל וחסים על ממונםף ישםיע השי"ת ממרום שפע רב ורוב הרחבה לכל בית ישראל ויקרב את גאלתנו ונזכה בקרוב לשמוע את קול שופרו של משיח ולבנין ביהמ"ק במהרה בימינו אמן".

יצוין, כי מדובר בלמעלה משישים ישיבות קטנות, כאשר כל חסידות חתמה בראש על כמה וכמה ישיבות הנמצאות תחת חסותה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
2 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
2 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אשדודי
17 ימים לפני

גאוני!

משה
17 ימים לפני

בסוף כולם יהיו כמו חסידי הרב ישעיהו פינטו

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן