חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הזייה

האם סיוע ענק של קמח יועבר בקרוב לעזה דרך נמל אשדוד? • כל הפרטים

על פי הפרסום של הכתב ירון אברהם, השבוע במהלך ביקור שר החוץ של ארצות הברית בלינקן בישראל הודה לשרי הממשלה על ההסכמה להכניס לעזה 150 משאיות של קמח דרך נמל אשדוד | הדיווח המלא >
צילום: נמל אשדוד

האם בקרוב נראה 150 משאיות עושות את דרכן לנמל אשדוד כשעליהם סיוע לעזה?

אמש פרסם הכתב ירון אברהם בערוץ 12 כי במהלך ביקורו של שר החוץ בלינקן בישראל הופיע בפני חברי קבינט המלחמה ובשלב מסוים, בשיח על הסיוע ההומניטרי, הוא אמר את הדברים הבאים: 

"אני מבקש להודות לראש הממשלה והשרים על כך שהסכמתם להכניס לעזה 150 משאיות של קמח. אנחנו רוצים שהמשלוח הזה לא יהיה חד פעמי אלא קבוע".

על פי הדיווח, חברי קבינט המלחמה מסתכלים זה על זה במבוכה, הם לא שמעו על התחייבות כזו שניתנה על ידי ישראל לממשל ביידן, הסוגיה לא עלתה לדיון לא בקבינט המורחב – אבל גם לא בקבינט המלחמה המצומצם, בטח כשבתוך הרצועה בידי חמאס נמצאים 136 חטופים. הכי רחוק מהומניטרי תמורת הומניטרי. 

צריך להבין: מדובר ב-150 משאיות, הרבה טונות של קמח שמביא האו"ם, ומועבר דרך נמל אשדוד ישירות לעזה. בדיוק ההפך מהמדיניות שהוכרזה על ידי הדרג המדיני לאורך כך המלחמה, על ניתוק הקשר הכלכלי אזרחי בין ישראל לעזה.

אולי יעניין אותך

גורם ישראלי בכיר הגיב לדיווח: ״ההבטחה הזו ניתנה בציר עוקף קבינט, או על ידי נתניהו ישירות לביידן או על ידי השר דרמר בשליחות נתניהו, ללא התייעצות עם הקבינט. זה היה רגע ביזארי ומביך".

לשכת ראש הממשלה בתגובה לדיווח: ״טרם התקבלה החלטה, אין התחייבות כזו. הנושא בבדיקה ועלה על ידי האמריקאים, עם תום בדיקת העניין נעלה אותו לדיון בקבינט״.

תגובת דוברות מתפ״ש: ״בקשת הממשל האמריקאי בדבר הכנסת סיוע הומניטארי של האו״ם מנמל אשדוד לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום טרם הובאה לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני. המתפ״ש יפעל בהתאם להנחיית הדרג המדיני בנושא״.

ממטה משפחות החטופים נמסר בתגובה לדיווח: ״הכנסת משאיות קמח לעזה היא מתנה לחמאס, מתנה לסינוואר ופגיעה ישירה בחטופים ובלוחמים הפועלים למוטט את חמאס ולשחרר את החטופים. אנחנו אסירי תודה למזכיר המדינה ולנשיא ביידן על עמידתם לצד החטופים ולצידה של מדינת ישראל אבל הסיוע בדמות קמח לרוצחים ואנסים בזמן מלחמה, הוא תקדים מסוכן וחייב להיות מותנה בשחרור חטופים בתמורה. משפחות החטופים נדהמו למשמע הדיווח ולפיו הובטח לממשל האמריקני כי יוכנסו 150 משאיות עם קמח לרצועת עזה, כל זאת ללא דיון מסודר בקבינט המלחמה. משפחות החטופים דורשות לקבל תשובה עוד היום האם ממשלת ישראל התחייבה להעביר לחמאס 150 משאיות קמח, בעוד החטופים מקבלים רבע פיתה ביום.״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
5 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
5 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
7 חודשים לפני

[…] הפרסום של הכתב ירון אברהם בערוץ 12 אותו דיווחנו באתר ׳חרדים אשדוד׳ לפני שבועיים על הסיכום החשאי בין נתניהו לביידן, במסגרתו ישראל תסכים […]

אריה
7 חודשים לפני

" אם אין קמח אין פצצות"..

ואל תאכל אם זה נכון
7 חודשים לפני

ביבי אל תישן אם זה נכון

יהודי
7 חודשים לפני

מה הפלא גויים עוזרים לגויים כל הגויים רשעים רק משיח יעזור

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן