חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ביוזמת סגן ראש העיר

בעירייה בוחנים שינוי באופן שריפת החמץ בעיר כבר בשנה זו

לבקשת סגן ראש העיר יחיאל וינגרטן התכנית שנבחנת בימים אלו בהנהלת העירייה: מכולות ייעודיות שיוצבו במוקדים מוגדרים מראש ברובעים השונים בעיר במקום החביות הקטנות שלא הכילו את החמץ שגלש מהם לעיתים עד מוצאי החג למגינת לב התושבים • כל הפרטים

ההבדלים - שריפת חמץ עם מכולה וללא

לכולנו – תושבי העיר זכור וידוע ערב חג הפסח ברחובות העיר, החל משעות הבוקר מדורות שונות נדלקים ברחבי העיר ובהם מגיעים התושבים עם החמץ לקיים את מצוות ״שריפת וביעור חמץ״.

שריפת חמץ אשתקד באשדוד. צילום חרדים אשדוד

אך יחד עם המצווה מגיעה הסכנה הגדולה – צוותי כיבוי האש פזורים ביום זה בכל העיר כשילדים ונערים רבים קרובים ביותר למדורות שכאמור נדלקות בכל רחוב ואזור, מה שמקשה על צוותי הכיבוי בפעולת השמירה והכיבוי בסיום שריפת החמץ.

עוד מראות משריפת חמץ אשתקד באשדוד. צילום חרדים אשדוד

דבר נוסף שנותר מהשריפה – זהו הריח. צוותי העירייה עם תום שריפת החמץ מייגעים עם משאיות ומפנים את הלכלוך הרב שנגרם מהמדורות שנדלקות על גבי הכביש והמדריכות, מה שגורם לריח ולחמץ לפעמים להיות עד לאמצע חול המועד בכל אזור ההדלקה.

מודל חדש

סגן ראש העיר יחיאל וינגרטן, הציג והעלה פיתרון שיעותק מבני ברק, שם מוצבים מכולות ייעודיות באזורים מוגדרים מראש שמפורסמים לכלל התושבים. הדלקת המדורות מותרת אך ורק בתוך המכולות, כשצוות כיבוי אש סמוך לאזור ההדלקה, והפינוי מתבצע בקלות ע״י הזזת המכלית לאחר כיבויה ללא השארת נזקים בכביש ובמדריכה, וללא שנותר ריח שרוף במשך ימי החג.

אולי יעניין אותך
שריפת חמץ במכולה בבני ברק. צילום: שוקי לרר

הפיתרון שהוצג קיבל את ברכת מינהל תפעול בעירייה, ונבחן ממש בימים אלו בהנהלת העירייה, בכדי שהרעיון אם יאושר, והתקווה שכך, ייושם החל מהשנה הקרובה, מה שיצריך ההיערכות רבה ורכישת מכולות ותכנית ברורה לביצוע ויישום הרעיון.

׳חרדים אשדוד׳ ימשיך לעקוב ולדווח אחר הנושא.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
4 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
4 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
בעילום שם
1 שנה לפני

כל הכבוד
אני במקור מארהב שם יש מכולות אבל מה שראוי להעתיק משם זה שבכל מכולה יש אחראי או מתנדב הצלה או שמירה שהוא אחראי שהילדים לא יעשו שטויות ככה לא מגיעים בעזרת השם לאסונות

אזרח מתוסכל
1 שנה לפני

לא פלא שמעתיק מבני ברק איפה היו הנציגים שלנו כל השנים בבני ברק כבר עושים את זה שנים רבות כל הכבוד לרב וינגרטן

בנימין
1 שנה לפני

באמת זה קטסטרופה כל שנה הריח והלכלוך
התושבים בעד

רמי
1 שנה לפני

כבוד לרב וינגרטן
נציג תותח
דואג לתושבים

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן