חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ט"ו בשבט

במועצה הדתית נטעו עצים לזכרם של הנרצחים הי"ד

יעקב שטרית סגן יו״ר המועצה הדתית, יזם הנצחה ונטיעת 17 עצים בבית העלמין לנרצחים תושבי אשדוד

לקראת ים טו' בשבט הנקרא ראש השנה לאילנות, יעקב שטרית סגן יו״ר המועצה הדתית, יזם הנצחה ונטיעת 17 עצים בבית העלמין לנרצחים תושבי אשדוד.

יו״ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן נרתם ליוזמה הברוכה ורכש עצי ברוש בעציצים, ההורים ובני המשפחות התאספו בחלקה בעת שהרב דהן ערך אשכבה, קריאת משניות ותהילים לע"נ 17 הנרצחים שנהרגו ביום שבת קודש ושמחת תורה.

מאז האסון בו התברר כי אשדוד איבדה 17 מבניה ובנותיה אזרחים מלבד אנשי כוחות הבטחון, הרב עובדיה דהן הקצה חלקה מיוחדת ומכובדת עבור אותם נרצחים קדושים הי"ד – חלקת "ש6". בקצה החלקה המועצה הדתית העמידה אנדרטת זיכרון לזכרם, שעליהן חקוקים שמות הנרצחים תושבי העיר האזרחים ובראשו נחקק הפסוק: "ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם".

המועצה העמידה אוהל ענק עם כיבוד קל למשפחות, כאשר כל משפחה קיבלה שתיל עץ ברוש בתוך עציץ. את העץ נטעו בסמוך לכל קבר בסימן של זכירה ותקוה לעתיד וכמאמר הידוע כי האדם עץ השדה שחכמים המשילו את האדם לאילן.

אולי יעניין אותך

לאחר מכן הרב עובדיה דהן נשא דברי ברכה כשבתחילה בירך את סגנו יעקב שטרית על היוזמה הברוכה והמרגשת בנטיעת עצים לזכרם של הנפטרים, הרב דהן הדגיש בדבריו על הדימוי של האילן לאדם וחכמינו קבעו שיום טו' בשבט הוא ראש השנה לאילן, ביום זה אנו מייחלים ומצפים לצמיחה ולהתחדשות, הנטיעות הללו זה לזכרם של הקדושים הנרצחים הי"ד, כולנו נישא תפילה לזכותם והצלחתם של חיילי צה"ל ולשובם של כל החטופים שישובו לביתם במהרה לחיים טובים ולשלום.

דברי ברכה נשא מר אברהם חסידים אביו של נאור ניסים הי"ד בשם המשפחות השכולות, בראשית דבריו הביע את השתתפותו על כך שהננו כאן מתאספים כאחים לעת צרה והביע את ההערכתו ותודתו לרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית אשר מאז האסון פועל ועושה במסירות וברגישות רבה למען בנינו ובנותינו הי"ד, לדאוג לכבודם הראוי בכל עת. כן הודה ליעקב שטרית סגן יו"ר המועה"ד על היוזמה הברוכה והמרגשת, ארוע כזה מחבר ומאחד את כולנו, נמשיך להתפלל על חיילי צה"ל ולשובם של החטופים שיחזרו לביתם בריאים ושלמים.

יעקב שטרית סגן יו"ר המועה"ד שיזם את ההנצחה, כולו היה נרגש במעמד ואמר במספר מילים, נעשה הכל להנציח את זכרם של הנרצחים ונתפלל להחלמת הפצועים וחזרתם של השבויים במהרה.

בשלב זה כל משפחה נגשה לקבר יקירם ונטעו את העץ בסמוך לכל קבר, בסימן של זכירה ותקוה לעתיד וכמאמר הידוע "כי האדם עץ השדה" שחכמים המשילו את האדם לאילן, הדליקו נר וקראו פרק תהילים לזכרם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן