חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בלתי נתפס

באכזריות וברוע לב: חמאס רצחו 6 חטופים זמן קצר לפני ניסיון חילוצם | כל הפרטים שניתן לספר

החטופים כרמל גת ז״ל, עדן ירושלמי ז״ל, הירש גולדברג-פולין ז״ל, אלכסנדר לובנוב ז״ל, אלמוג סרוסי ז״ל ורס״ר אורי דנינו ז״ל - השם יקום דמם, נרצחו באכזריות על ידי מחבלי חמאס זמן קצר לפני שצה״ל ניסה לחלץ אותם | אמש הושבו גופותיהם לישראל במבצע צבאי | כל הפרטים שניתן לספר בשלב זה >
המכון לרפואה משפטית אבו כביר. צילום: זק״א

ששת החטופים נרצחו בידי מחבלי חמאס – זמן קצר לפני איתור גופותיהם. במכון לרפואה משפטית פועלים בשעות אלה לנתח את גופותיהם ולדעת במדויק את מועד הרצח שלהם בידי המחבלים. בצה״ל מדגישים כי לא התנהל קרב במקום, לא מדובר במבצע חילוץ שכשל ולא בוצע כל ירי של צה״ל בתוך המנהרה התת קרקעית. ההערכה בצה״ל: מחבלי חמאס רצחו אותם זמן קצר לפני שכוחותינו הגיעו למקום – ונמלטו מהמנהרה.

המנהרה ברפיח שבה אותרו ששת החטופים מרוחקת כקילומטר מהנקודה שבה אותר החטוף פרחאן אלקאדי בשבוע שעבר. מדובר באותו מרחב תת קרקעי גדול ורחב, אך פרחאן לא סייע בהגעה אל החטופים – והוא מספר שלא ידע על הימצאותם שם.

צה״ל העריך בעבר שחטופים אלה מוחזקים במרחב רפיח (עוד לפני הפעולה של צה״ל באזור), אך לא החזיק בתקופה האחרונה במידע מודיעיני על מיקומם העדכני ולא ידע האם הם נשארו ברפיח או שחמאס העביר אותם למיקום אחר.

במהלך הלילה צה״ל פעל לחלץ את שש הגופות מתוך המנהרה ברפיח. סביב השעה 4:00 לפנות בוקר, הושלם תהליך הזיהוי – והחלו להימסר ההודעות לבני המשפחות.

אולי יעניין אותך

בצה״ל אומרים כי הפעולה ברפיח במהלך החודשים האחרונים הייתה מדורגת מאוד, והכוחות התקדמו באיטיות רבה ממזרח למערב. לפי בכיר בצה״ל – ״אחת המטרות בקצב ההתקדמות האיטי הייתה כדי שחמאס יוכל להזיז את החטופים שהוחזקו במקום״.

ששת החטופים נחטפו מאזור רעים ובארי – אל מרכז הרצועה (מול מחנה הפליטים אלבוריג׳). בשלב מסוים במהלך המלחמה – החטופים הועברו דרומה לרפיח ושם הוחזקו במהלך כל החודשים, בזמן שצה״ל פועל במרחב. הכוחות שפעלו מעל הקרקע ברפיח היו ממש מעל המנהרה שבה הוחזקו באותה עת החטופים.

יהי זכרם ברוך

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
2 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
2 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
15 ימים לפני

[…] הבשורה הקשה על רציחתם של 6 חטופים בשבי החמאס זמן קצר לפני ניסיון חילוצם, ולאחר שמטה […]

15 ימים לפני

[…] הבשורה הקשה הבוקר על רציחתם של 6 חטופים בשבי החמאס זמן קצר לפני ניסיון חילוץ של צה"ל, הודיעו […]

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן