חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
אוד מוצל מאש

ארבע שנים לפטירתו של רב העיר לשעבר רבי סיני אדלר זצ”ל

השבוע מציינים באשדוד ארבע שנים לפטירת הגאון רבי סיני אדלר זצ"ל - רבה של אשדוד במשך עשרות בשנים
הרב סיני אדלר ז״ל (צילום: יד ושם)

בטקס שציינו בעיר הזכירו הרבנים את דמותו הגדולה של הרב סיני זצ״ל כמנהיג תלמיד חכם, כאשר הוא עצמו היה אוד מוצל מאש שניצול מאושוויץ במלחמת העולם.

הרב אדלר החל את תפקידו ברבנות באשדוד בשנת תשכ"ב, והיה ידוע כשקדן ומתמיד, לן בעומקה של הלכה כל ימיו, האיר פנים לכל אדם, הרביץ תורה ברבים וזכה להעמיד תלמידים הרבה וזכה להוציא לאור את חיבורו המפורסם – "דבר סיני" יב' חלקים.

חלק מכובד בפעילותו היה בבניית בית הכנסת הגדול "זכרון קדושים" ברובע א'. בית כנסת זה שימש כיד ושם וכמרכז לפעילות רוחנית רבת היקף של כל ניצולי השואה הרבים תושבי העיר אשדוד באותם ימים.

הגאון רבי חיים קלמנוביץ שליט"א חבר לשכת הרה"ר ורב מח' עירובין הארצית ציין בדבריו את דמותו, שהיה זכור לטוב כשהיה שותף נאמן לבנייתם של שירותי הדת ושל מוסדות התורה בעיר. דגש מיוחד בפעילותו היה בביסוס מחלקת הנישואין ובמיוחד בבעיות הקשות של יוחסין לעולים מרומניה ומברית המועצות כאשר דלתו של פוסק הדור מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל היתה פתוחה בפניו תמיד כמענה לכל הבעיות ההלכתיות הקשות.

אולי יעניין אותך

גם כשעזב את העיר ועבר ל"מבשרת ציון", לן באהלה של תורה בהתמדה מרובה והעמיד תלמידים רבים בהרבצת תורה, ובחן המיוחד שהוצק בשפתותיו בדרך התורה ובמידות הנעלות שבין אדם לחבירו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן