חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
זכרו תורת משה

אלפים רבים השתתפו אמש בהילולת הרה"צ רבי משה אהרן פינטו זצ"ל במלאת לז' שנים | גלריה

המונים מכל רחבי הארץ השתתפו אמש (רביעי) בהילולא הגדולה להאי חסידא ופרישא, המנורה הטהורה, עמוד צלותהון דישראל, אריה במסתרים, הצדיק רבי משה אהרן פינטו זצ"ל מדמויות ההוד שהאצילו על עירנו אשדוד במשך עשרות בשנים במלאת לז' שנים מאז עלה לשמי מרומים.

החל משעות אחר הצהריים הוקם אוהל ענק ברחבת הציון בכניסה לבית העלמין, שם ערכו שולחנות עם כיבוד עשיר לכל באי משתתפי ההילולא. לקראת הערב זרמו למקום המונים מהארץ ומחו"ל שהגיעו להעתיר בתפילות לישועת הכלל והפרט כשרבים מציינים כי השנה יש שמחה מיוחדת שזוכים להגיע להתפלל בציון ללא הגבלות, כפי שהיה בשנתיים האחרונות בעקבות התחלואה בנגיף.

במוסדות "אורות חיים ומשה" ציבור רחב מקהילת "באר משה" ורבים מתושבי העיר גדשו את היכל בית הכנסת המרכזי. לאחר תפילת מנחה נשאו דברי התעוררות לכבוד בעל ההילולא רבנים חשובים ובראשם האדמור"ים הגה"צ רבי חיים פינטו המרא דאתרא הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו נשיא מוסדות "אורות חיים ומשה" וכן הרבנים הגאונים: הרב ידידיה אסרף ראש הכולל, הרב מרדכי עזריאל ראש הכולל, הרב אבנר רווח ראש ישיבת "תפארת דוד", בנש"ק הרה"צ רבי יואל פינטו והרב יגאל איטח.

הרבנים העלו על נס את זכרו בעיקר בעבודת הקודש שעבד את בוראו באמת ובתמים כשמעל הכל ענין הסתגרותו המופלאה במשך ארבעים שנה שלא יצא מפתח ביתו, מידת הבטחון המופלגת אותה קנה, בסאת ייסוריו הגדושה בה התענה, בה כיפר על כלל ישראל, היתה בו מידת הענווה, שכן מידה זו היא הכן עליו הושתתו כל מדרגותיו הנשגבות אליהן הגיע.

עוד הזכירו את מעלותיו ביגיעת התורה, עבודת התפילה, סיגופי הגוף, בטחון בבורא ית', אהבת ישראל, שהיו ארוגות ומשולבות ביראת שמים עצומה ואהבת הבורא ללא מיצרים, והביאוהו לבסוף לדרגת צדיק גוזר והקב"ה מקיים, כל אלו נבנו על אדני הענווה, היא היסוד עליו הניח כל אותם עמודי משנה שנשאו את שלל מעלותיו הרבות, והיא שזיכתה אותו להגיע לבסוף לאותה דרגה נפלאה, שרק יחידים זוכים לה.

אולי יעניין אותך

בסיום הדרשות האדמור"ים לרבני משפחת פינטו אמרו את הקדיש ונגשו לתפילת ערבית ברוב עם, לפני התיבה עבר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו.

לאחר התפילה רבים עברו לברך ולהתברך מהאדמור"ים לבית משפחת פינטו ומשם המשיכו לתפילה על הציון בבית העלמין.

האוהל והרחבה היו מלאים בהמון אדם שתפסו כל פינה על מנת להתפלל, הגרד"ח פינטו התפלל בכניסה לציון וקרא תהילים וערך קבלת עול מלכות שמים עם המוני המשתתפים, בסיום בירך את כל המשתתפים שזכות בעל ההילולא יגן על כל המשתתפים לישועת הכלל והפרט. לקראת חצות לילה נערך במקום סליחות בהשתתפות קהל רב, גם במשך הלילה ציבור רחב הגיע להתפלל בציון הק'. ביום חמישי בערב יתקיים באוהל הציון כמידי ליל שישי סדר לימוד "תיקון כרת" בראשותו של הגה"צ רבי חים שמעון פינטו המרא דאתרא כשלאחר מכן יתקיים אמירת סליחות ברוב עם.

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן