חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
סיפור מדהים

אחרי 18 שנה: התגלתה סיבת הוראת הסבא לפני הברית באשדוד

לרגל הילולת הרה''ק רבי צבי הירש מזידטשוב זיע''א שיחול השבוע ביום שישי י''א תמוז: כ"ק האדמו''ר משומרי אמונים בסיפור מופת על רוח הקודש הגלויה של זקינו ה'חוקי חיים' משומרי אמונים זיע''א, לפני הברית לנינו באשדוד
האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל בסנדקאות לנינו הגדול לפני 18 שנה. צילום: יוחנן לוסטיג

במהלך עריכת השולחן בסעודה שלישית פרשת חוקת בחצר הקודש שומרי אמונים סיפר כ"ק האדמו"ר משומרי אמונים בבני ברק כדרכו מידי שבוע סיפורי הוד ומופת על הצדיקים שיום הילולא שלהם חל בשבוע הקרב ובא, בין הדברים שוחח האדמו"ר על הרה"ק רבי צבי הירש מזידטשוב המכונה שר בית הזוהר שחיבר את ספרו הידוע 'עטרת צבי' על הזוהר,

מייסד השושלת לבית שומרי אמונים הרה"ק רבי אהרלה' ראטה זיע"א בעל השומרי אמונים התעמק רבות במשנתו של בעל העטרת צבי והחזיק את עצמו לתלמידו ועל דרכו ומשנתו של רבו השתית את חבורתו שומרי אמונים מהם יצאו לימים החסידויות המפורסמות שומרי אמונים ותולדות אהרן.

במהלך הדברים סיפר האדמו"ר סיפור מופלא שהתרחש עימו בעצמו בבחינת בדידי הוה עובדא במחיצת זקינו הקדוש בעל החוקי חיים זיע"א שהיה מקושר לצדיקי בית זידיטשוב כל ימיו בערגה עצומה.

האדמו"ר משומרי אמונים סיפר שבעת שנולד לו בנו בכורו לפני שמונה עשרה שנה היה זה הנין הראשון בן אחר בן לזקינו בעל החוקי חיים שהתרגש מאוד מהשמחה וביקש לערוך את הברית בבית מדרשו באשדוד שהוקם בתקופה ההיא, ואליה שלח במיוחד את נכדו חביבו כיום האדמו"ר משומרי אמונים בהיותו אברך צעיר להעמיד ולייסד את ביהמ"ד על מתכונתו בצביון ובדרך בית שומרי אמונים.

אולי יעניין אותך

בלילה שלפני הברית נכנס האדמו"ר להתברך מזקינו כאשר זקינו היה שרוי בשמחה עצומה באומרו אשריך שאתה זוכה למול את בנך הגדול ביום ההילולא של הצדיק רבי צבי הירש מזידיטשוב שאבי בעל השומרי אמונים היה אדוק ומקושר אליו ביותר וכינה אותו שר בית הזוהר בעקבות ספרו המפרש את הזוהר הקדוש.

האדמו"ר שאל את זקינו האם חפץ הסבא שאקרא את שם בני בשם 'צבי הירש' שהוא שמו של הצדיק לכבוד זה שהברית יוצאת ביום ההילולא שלו, הרבי שקע בשרעפים ולפתע ננער כמו מן חלום ואמר לנכדו חביבו די לך שאתה זוכה לערוך את הברית ביום ההילולא של הצדיק, אבל את שמו של הצדיק אל תיתן אלא תקרא לו בשם שלמה על שם זקיננו רבי שלומקה מזוועהיל זיע"א, ואכן כך עשיתי מספר האדמו"ר וקראתי לבני שלמה כהוראת זקיני אשר את פקודתו שמרתי תמיד, אבל תמיד ניקרה אצלי תמיהה מדוע הורני זקיני הרבי בפסקנות לא לקרוא לבני על שם הרבי מזידטישוב.

חלפו שמונה עשרה שנה המשיך הרבי וסיפר ומיד לאחר חג השבועות לפני כשלושה שבועות בא בני בברית האירוסין עם בת קדושים נכדת האדמורי"ם מאוזרוב ואלעסק שליט"א, כאשר אבי הכלה הוא הרה"ח ר' צבי בקר שליט"א מראשי ישיבת מכנובקא באלעד, וכעת באה התשובה לשאלתי כצוואת רבי יהודה החסיד אין משדכים אנו את החתן עם מי שאבי הכלה נושא את אותו שם, נמצא שאבי הכלה המיועדת לבני ששמו צבי כבר עלה במחשבתו של זקיני זצוק"ל ולכן אמר לבל אתן לבני את השם צבי כדי שיוכל להשתדך עם זיווגו הראוי לו משמים עם בת קדושים מגזע אראלים ותרשישים.

וסיים האדמו"ר את דב"ק: רואים אנו איך זקיני זיע"א שהיה בעל רוח הקודש שרף משרפי מעלה השתול בדורינו היתום ועיניו משוטטות מסוף העולם ועד סופו ובעינו חזה את העתיד וידע איזה שם הראוי לבני משורש נשמתו שלא יעכב את זיוגו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן