חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הכרת הטוב

אברכים מראשוני המתיישבים החרדים בעיר, עלו לקברו של צבי צילקר ז"ל ליום השנה לפטירתו יחד עם סרהע"א הרב וינגרטן

לרגל יום השנה לפטירתו של ראש העיר לשעבר מר צבי צילקר ז"ל, עלו לקברו הבוקר קבוצת חרדים שהיו מראשוני המתיישבים החרדים בעיר לפני ארבעים שנה, כחלק מהכרת הטוב לצבי ז"ל

יחד עמם עלה סגן ראש העיר הרב יחיאל וינגרטן וכן הרב אשר לוי שכיהן כחבר מועצת העיר מטעם אגו"י בתקופתו של צבי ז"ל.

 

לאחר אמירת פרקי תהילים וקדיש כנהוג, העלו האברכים זכרונות מימיהם הראשונים בעיר כאשר דלתו של צבי הייתה פתוחה בפניהם בכל עת ודאג למחסורם.

 

בין היתר הזכירו כי במעמד הנחת אבן הפינה לישיבת 'בית ישראל' ברובע ג' בו השתתף כ"ק מרן בעל ה'לב שמחה' מגור זי"ע, פגש הרבי בצבי ואמר לו בעברית "תודה רבה".

 

הרב אשר לוי הזכיר כי צבי ז"ל סיפר לו לא פעם כי הוריו גרו בשכנות לישיבת 'שפת אמת' של חסידי גור בירושלים. בשנותיו האחרונות לחייו של הרבי הזקן מגור בעל ה'אמרי אמת' זי"ע שהיה מתגורר בבניין הישיבה, היה יורד מידי יום מוקדם בבוקר לעשות טיול קצר לצרכי בריאות. צבי ז"ל סיפר כי אמו מרת אדל ע"ה הייתה בקביעות מורידה כסא בשביל שהרבי יוכל לנוח מידי פעם בעת ההליכה, והרבי אכן היה מתיישב מעת לעת על הכסא שהורידה עבורו.

אולי יעניין אותך

 

מזכיר בד"ץ רבני הקריות הרב יצחק קונופניצקי ספד לצבי והזכיר כי רבים מודעים לתרומתו של צבי להתיישבות החרדית באשדוד, אך מעטים יודעים כי בזכותו הוקמו גם הקריות החרדיות בקרית גת וערד, כאשר ראשי הערים בשעתו חשבו להצר את צעדיהם של המתיישבים החרדים, וצבי ז"ל הוא זה שעודדם לתמוך בהם ולתת להם להתרחב.

 

מחר בשעה 11 יעלו המונים מתושבי אשדוד לקברו של צבי ז"ל.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
3 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
3 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
1 שנה לפני

Fint innlegg, jeg har delt det med vennene mine.

תושב אשדוד
1 שנה לפני

יופי של כובע

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן