חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מדאיג

כדור שלג של נזקים: אמהות מאשדוד מבטלות תשלומים למעונות היום

עם ישראל בעיצומו של החודש השני למלחמת "חרבות ברזל" ועדיין המשק והעסקים נמצאים בבעיות קשות ואי ודאות מדאיגה. חברי הכנסת עובדים שעות על גבי שעות למצוא פתרונות אבל, עדיין יש עוד הרבה פינות לא סגורות. עובדים שיצאו לחל"ת אינם מקבלים את מלוא שכרם וממילא נמצאים בקשיים בביצוע התשלומים השוטפים.
קרדיט: freepik

Freepik

אם נוכל להמחיש במילים את אחת הבעיות היותר מורכבות מבחינה כלכלית בעת הנוכחית, אפשר להגדיר זאת כדילמת ה"הביצה והתרנגולת, שללא פתרון הולם תמשיך לפגוע בכולם ככדור שלג.

אם ניקח לדוגמא, את אחד העסקים מאשדוד ששוחחנו עימו ויש לו כרגע ירידה של בין 50% ל70% בהכנסות, המדינה מאפשרת לו לשמור על העסק כאינטרס כללי וחשוב ולהקטין את ההוצאות על ידי כך שהוא מוציא את העובדים ל"חופשה ללא תשלום", העובדים יוכלו לחזור אחר כך למקום העבודה, התנאים שלהם נשמרים אבל, המשכורת שלהם עוברת למסלול דמי אבטלה ונחתכת כמעט בשליש.

זה עדיף מכלום. האם אפשר לשרוד עם זה? כנראה שלא.

ואז אותה אמא שיצאה לחל"ת שמרוויחה כרגע בין 2000 ל3000 ש"ח פחות נכנסת לבעיה כלכלית כבדה, וזאת מבלי לדעת מה יעלה בגורל המשכורת שלה בחודשים הבאים. ובנתיים היא בבית.

אולי יעניין אותך

נעבור למעונות;

יש מעונות, שחזרו לעבוד בהוראת פקע"ר. הם מצידם פתחו את שערי המעון והפעוטות המתוקים יכולים לחזור לשיגרה בטוחה במרחב מוגן.

אבל, אותה משפחה, שהמשכורת של ההורים המפרנסים, נחתכה בשליש, מבחינתם אין להם אפשרות לשלם את שכר הלימוד למעון, בעוד, כשהם עצמם נמצאים בבית בחל"ת בעל כרחם, ובכך, הוצאת המעון הופכת לעדיפות ראשונה לביטול מ2 סיבות: 1. האמא בבית, היא מסתדרת עם הפעוט שלה, והמעון מהווה הוצאה פחות שימושית ומיותרת כרגע עם הלחץ הכספי 2. המשפחה לא יכולה לעמוד בתשלום.

ולכן בימים האחרונים כמות לא מבוטלת של הורים פשוט ביטלו את הוראות הקבע למעונות מחוסר ברירה.

וכאן כדור השלג מתגלגל ומתעצם; המעון, שעוד יכל לשרוד חודש וקיבל פיצויים מהמדינה, נמצא בשוקת שבורה; מצד אחד נתנו לו הוראה לפתוח ואשר על כן, הוא כבר לא יקבל פיצויים כי הוא עובד, ויש לו את ההוצאות השוטפות שלו, אבל, חלק ניכר ממהורים הפסיקו לשלם, מה שמכניס גם את העסק המשגשג הזה לסחרחורת ואי יציבות, שתאיים בהמשך על עובדי המעון וגם על עצם קיומו.

 

אמהות ל"חרדים אשדוד":

"המצב הרבה יותר חמור ממה שחושבים, הגשנו את הטפסים ואפילו את הסכום של החל"ת- דמי האבטלה עדיין לא קבלנו. אין לנו אפשרות לשלם ולשאת בהוצאות האלו, שלנוכח השעה הפכו למיותרות בעל כורחנו. הינו שמחות לחזור לעבודה ושהילדים יחזרו למסגרות אבל אין לנו את האפשרות."

אמא נוספת מספרת:

"מעבר לבעיה הכספית, אצלי, גם לאחר שאישרו לי דרגה לתשלום שכר לימוד מופחת, לא קוזז מהתשלום ואנחנו משלמים מחיר מלא ואין תשובה ברור מהתמ"ת מה קורה איתנו. הציעו לנו חודש חינם במעון אבל זה לא בא בחשבון מדובר בסכומים גדולים בהרבה"

 

נמשיך לעקוב

ואתם מוזמנים לפנות אלינו בתגובות כאן, במייל או בוואטסאפ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
4 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
4 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
צחי
11 חודשים לפני

ברור שמבטלים את כל ההוראות קבע,מי שלא ידאג לעצמו יראה את עצמו בסוף גמור כלכלית

איילה
11 חודשים לפני

תכלס לא הגיוני
מה אכפת לי אם פתחו מעון ואין לי איפה לעבוד עכשיו
ברור שנבטל הוראות קבע
חיים בסרט שנשלם

אפרת
11 חודשים לפני

לדעתי הטעות הראשונה באשדוד .שפתחו מעונות לפני גנים ובית ספר יסודי.הנזק שאמא לא יכולה לחזור לעבודה כי היא צריכה להשגיח על כל הילדים שאין להם מסגרת .מה שאומר שהיא לא תישלח את ילדה למעון כי אין לה מענה לילד שנמצא בגן או בית ספר יסודי.או שפותחים את כל המוסדות כך האמא חוזרת לעבודתה או שהכל סגור גם המעון.כי אין בזה היגיון ליפתוח מעונות יום וישנם עוד ילדים בבית שאין להם מסגרת.והמצב הכי גרוע שהאמא עובדת במעון ולא יכולה לצאת לעבודתה כי היא צריכה להשגיח על הילדים בבית שהמוסד שלהם סגור.חומר למחשבה לראש העיר שלנו.

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן