חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיצי הצפון

צה"ל פותח בפעולה קרקעית דרמטית וממוקדת מול חיזבאללה בדרום לבנון

כוחות צה״ל בלבנון. קרדיט: דובר צה״ל

באישור הדרג המדיני, ובעקבות איום מתגבר על יישובי הצפון, צה"ל פתח בפעולה קרקעית ממוקדת ודרמטית בדרום לבנון. כוחות היבשה, המלווים במאמץ רב-זרועי הכולל חיל האוויר וכוחות תותחנים, נלחמים כעת במוקדי טרור של ארגון חיזבאללה במספר כפרים הסמוכים לגבול.

המבצע, שנקרא "חיצי הצפון", מהווה את אחד הרגעים המכריעים במאבק המתמשך נגד חיזבאללה, שהשתמש בכפרים אלו כבסיסי שיגור ומפקדות לתקיפות נגד יישובי הצפון. מזה חודשים ארוכים, צה"ל נערך לאפשרות של עימות קרקעי רחב, ועתה, כשסימנים מעידים על איום מיידי וממשי, ניתנה ההוראה – והכוחות בשטח החלו לפעול בעוצמה חסרת תקדים.

הפעולה כוללת תקיפות אוויריות מרוכזות, הנעשות בתיאום עם כוחות הקרקע, כשהמטרה ברורה: נטרול מוקדי השיגור, פגיעה בתשתיות הטרור והבטחת שקט לתושבי הצפון. הדיווחים משטח הקרב מצביעים על לחימה קשה ומאתגרת, שכן כוחות חיזבאללה מנסים להסתתר בין האוכלוסייה המקומית ולהשתמש בה כמגן אנושי.

אחת מהתופעות המדאיגות שעלו בימים האחרונים היא עלייה בכמות המידע הכוזב שמועבר דרך הרשתות החברתיות. צה"ל שב ומבקש מהציבור הישראלי שלא להפיץ שמועות או דיווחים לא רשמיים שעלולים לפגוע בלחימה או להטעות את הציבור. כל מידע רלוונטי מגיע ממקורות רשמיים בלבד.

אולי יעניין אותך

במקביל ללחימה בדרום לבנון, המערכה בעזה ובחזיתות נוספות נמשכת, כשצה"ל נאבק בכל זירה אפשרית כדי להגן על תושבי מדינת ישראל.

אמש העלה יו״ר תנועת ש״ס אריה דרעי המעורב בקבינט במלחמה ציוץ שרמז על הכנות לפעולה שכזו:

דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי על הפעילות הקרקעית של צה״ל:

״ישראל מבצעת פעולות מוגבלות כדי להרוס תשתיות של חיזבאללה שיכולות לאיים על אזרחים ישראלים, זה במסגרת זכותה של ישראל להגן על אזרחיה ולשר להם לחזור בבטחה לבתיהם. אנחנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה ויתר השלוחות האירניות. אנחנו מודעים לכך שיש סיכון בהתרחבות המשימה, ונמשיך לדון בכך עם הישראלים. ולבסוף, פתרון דיפלומטי הוא הדרך היחידה להשגת יציבות וביטחון מתמשכים לאורך גבול ישראל-לבנון״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
דודי
17 ימים לפני

אריה מה עם הבחורי ישיבות?

Last edited 17 ימים לפני by דודי
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן