חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
אירוע קשה

פרטים שהותרו לפרסום מההתקלות הקשה הלילה בשג'אעיה

10 לוחמים בניהם קצינים בכירים נפלו בקרב ועוד כ30 נוספים נפצעו בדרגות שונות. מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי צוות הקרב של גדוד 53 פעל לטהר מבנים בקסבה של שג׳אעיה. הלוחמים פושטים על מבנים ומתחמי לחימה של חמאס, כדי לטהר אותם ממחבלים. 

מתוך הקרבות בעזה. צילום: דובר צה"ל

כוח לוחמים נכנס לסריקה בתוך מבנה משני כיוונים שלו – בתוך המבנה הופעל עליהם מטען, הושלכו רימונים ובוצע ירי – וארבעת הלוחמים נפגעו.

גם כוחות נוספים שהיו מחוץ למבנה ספגו אש וניהלו קרב מול מחבלים, וכך נוצר ניתוק בין הכוחות ואבד הקשר עם 4 הלוחמים שנפגעו במבנה – מפקד הפלוגה רס״ן משה אברהם בר און, מפקד המחלקה סרן ליאל חיו, והלוחמים ערן אלוני ואחיה דסקל.

 

החשש שעלה: הלוחמים נחטפו דרך פיר מנהרה שהיה במתחם. מאותו רגע שעולה חשש לחטיפה – חטיבת גולני מקפיצה את כל המפקדים הבכירים שלה, כולל מגזרות סמוכות, עם כוחות תגבור, כדי לאגף את המתחם ממספר כיוונים. 2 מפקדי גדודים קופצים לאירוע – מג״ד 13 תומר גרינברג ז״ל ומג״ד הסיירת סא״ל דוד.

 

ההבנה של המפקדים: יש כוח מנותק קשר וצריך להגיע אליו כמה שיותר מהר.

אולי יעניין אותך

מג״ד 13 תומר מאגף את מתחם הלחימה מצפון, מג״ד הסיירת מאגף מכיוון נוסף – ומג״ד 53 שהיה באירוע מחלץ את הכוח עם הנפגעים לאחור כדי לתת תמונת מצב. הקרב נמשך כשלוש שעות.

 

כוח של יחידת החילוץ המיוחדת 669 מגיע למתחם ומנסה לפרוץ את הדלת – אבל שני לוחמים נפגעים, ככל הנראה ממחבלים שארבו במבנים סמוכים ששולטים על המקום וריתקו באש את כל מרחב הכניסה למבנה. רס״ן בן שלי ורס״ל רום הכט נפגעו ונהרגו שם.

 

מח״ט גולני, יאיר פלאי, שהמפקדה שלו נמצאת בסמוך למקום, הקפיץ לזירה את אל״ם יצחק בן בשט, מפקד החפ״ק שלו, ואת סגן מפקד החטיבה, כדי ששניהם ינהלו את הקרב מלפנים ויחלקו את גזרות הלחימה בין הכוחות השונים שפועלים בשטח (עלה חשש מירי דו צדדי כשכל כך הרבה כוחות פועלים במקום).

המשימות עכשיו: להגיע במהירות אל הכוח המנותק, למנוע בריחה של המחבלים (וגם חטיפה של הכוח שנפגע), למנוע הגעה של מחבלים נוספים מכיוונים אחרים, לחלץ את הנפגעים בכניסה למתחם, ולמנוע אירועי דו״צ.

צפו בלוחמי גולני ממשיכים בקרבות בשג'אעיה הבוקר:

 

כוח סיירת גולני הגיע אל פתח המבנה כדי לחלץ משם את הנפגעים של 669, ונתקל גם הוא במחבלים שירו לעבר הרחוב מכיוונים שונים. בחלק הזה של הקרב – אל״ם בן בשט נפגע ונהרג.

לוחמי הסיירת הצליחו לחלץ את הנפגעים, להיכנס למבנה, לטהר אותו ולהוציא ממנו את 4 הגופות של הכוח שמנותק – ורק אז התברר שהם לא נחטפו.

מג״ד 13 תומר התמקם במהלך הקרב על מבנה סמוך ששולט באזור כדי למנוע זרימה של מחבלים נוספים למקום ולפגוע במחבלים שיורים על הרחוב. מהנקודה שבה הוא היה עם הכוח שלו – הוא ניהל גם קרב מול מחבלים, שככל הנראה ירו אליהם מהמבנים הנוספים שהיו באותו מתחם. טיל מטאדור נורה ממבנה סמוך, וככל הנראה הקריס את המבנה. בתוך המבנה היה כנראה אמל״ח רב שהתפוצץ ויצר פיצוצי משנה.

המג״ד תומר נהרג עם מפקד פלוגה שלו, רס״ן רועי מלדסי.

אש אווירית הופעלה בסיוע לקרב מצפון וממערב, כדי למנוע התקרבויות של מחבלים מכיוון שכונת דרג׳ תופאח.

 

דורון קדוש

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
מוטי
10 חודשים לפני

מדוע לא יורים טיל לתוך המבנה אלא בכוחות חי"ר

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן