חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שימו לב

עיריית אשדוד יוצאת למלחמה: קנסות כבדים לתושבים על מפגעים סביבתיים

תושבי רובע ג' באשדוד, שימו לב! עיריית אשדוד באמצעות מינהלת הרובע הכריזה על הגברת אכיפה בנוגע לניקיון במרחב הפרטי והציבורי. המטרה: להעלות את איכות החיים של התושבים, לשמור על רובע נקי ומטופח ולמנוע מפגעים סביבתיים שגורמים לפגיעה בחזות הרובע ובאיכות חיי התושבים.

קרדיט: AI

אחת הסוגיות המרכזיות בהן מתמקדת האכיפה היא ניקיון החצרות הפרטיות. בחודשים האחרונים התקבלו תלונות רבות על חצרות מוזנחות, פסולת שהושלכה בשטח פרטי, ופגיעה באסתטיקה ובריאות הציבור. על פי הנהלים, כל תושב אחראי לשמור על החצר הפרטית שלו נקייה ומסודרת – שכן השטח הפרטי מהווה חלק בלתי נפרד מהנוף העירוני הכללי.

לאחר פניות חוזרות ונשנות לבעלי חצרות שלא טיפלו במפגעים, החליטה מינהלת רובע ג' לעבור למהלך אכיפה משמעותי. עד כה ניתנו 21 התראות לבעלי חצרות שלא עמדו בתקנות הניקיון, כאשר במקרים חמורים תושבי הרובע עלולים להסתכן בקנסות כבדים במידה ולא ישתפו פעולה.

ראש מינהלת רובע ג', אבי זגורי, מסר:
"החצר הפרטית שלנו היא חלק מהבית, וזו אחריות של כל תושב לשמור עליה נקייה ומסודרת. לא נאפשר זריקת אשפה בשטח הפרטי, מתוך דאגה לאיכות החיים של כל תושבי הרובע. האכיפה היא חלק ממאמץ כולל להפוך את הרובע למקום נעים ומטופח יותר לכולנו, ולכן שיתוף הפעולה מצד התושבים הוא קריטי."

עוד מטרה: מאבק במודעות פרסום בלתי חוקיות

מלבד המאבק בניקיון החצרות, המינהלת החלה להפעיל אכיפה גם כנגד הדבקת מודעות פרסום בלתי חוקיות. מדובר בתופעה רווחת בה מפרסמים שונים מדביקים מודעות על תחנות אוטובוס, עמודי תאורה ורכוש ציבורי נוסף, מה שפוגע בחזות העירונית. עד כה ניתנו 8 דוחות למפרסמים שעברו על החוק.

"זוהי פגיעה ברכוש הציבורי שלא ניתן לעבור עליה בשתיקה," הדגיש זגורי. "המרחב הציבורי שייך לכולנו ויש לשמור עליו נקי ומסודר לטובת כלל התושבים. אנו ממשיכים לפעול בנחישות כדי להבטיח שהמרחבים הציבוריים יישארו נקיים, אסתטיים ובטוחים."

אולי יעניין אותך

תושבי רובע ג' מצטרפים למאבק

במנהלת רובע ג' מציינים כי האכיפה נעשית לא רק במטרה להעניש, אלא גם במטרה להעלות מודעות וליצור שינוי אמיתי בשטח. המטרה הסופית היא לשפר את איכות החיים של כלל התושבים, וליצור רובע נעים, מטופח ונקי.

עם זאת, לא כל התושבים מרוצים מההגברה באכיפה. חלקם טוענים כי המינהלת הייתה צריכה לפעול יותר בהידברות ופחות באמצעות ענישה. אחרים מביעים תקווה שהאכיפה תחזק את תחושת האחריות הקהילתית ותעודד שינויים לטווח הארוך.

אחת מתושבות הרובע, ליאת כהן, שיתפה את דעתה:
"אני מבינה את הצורך באכיפה, אבל לדעתי היה אפשר להתחיל בהידברות ובהסברה לפני שקופצים לדוחות. לא לכולם ברור מה החוקים או מה המשמעויות של ההזנחה, וחשוב שתהיה מודעות לפני שענישה הופכת להיות הדרך העיקרית."

המינהלת מצידה טוענת כי לפני שלב הדוחות נשלחו מכתבים וניתנו התראות, ורק לאחר שלא היה שיתוף פעולה מצד התושבים, החלו בפעולות אכיפה נרחבות.

העתיד של רובע ג' – האם ניקיון ואיכות החיים יעמדו בראש?

מנהלת רובע ג' מתכננת להמשיך את פעולות האכיפה גם בחודשים הקרובים, ולבחון את ההשפעות בשטח. המטרה היא לראות שינוי מוחשי בניקיון המרחב הפרטי והציבורי, כאשר הדגש הוא על שיפור מתמיד באיכות החיים ברובע.

האם המבצע יוביל לשינוי המיוחל? רק הזמן יגיד.

הסרת פרסומים מעמודים
אבי זגורי, ראש מנהלת רובע ג'
לפני
אחרי
לפני
אחרי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
רחל
4 שעות לפני

מברכת מאוד על היוזמה החשובה אשמח מאוד שהתושבים ברובע ובפרט באברמסקי יפנימו את המסר וידאגו לניקיון החצרות והרחובות בבחינת והיה מחניך קדוש

אולי יעניין אותך
במעמד רבנים, אישי ציבור ונכבדים רבים
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן