חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דיור, חינוך ותחבורה:

נציגי אגודת ישראל ביקשו את התערבות המבקר בסוגיות קריטיות לציבור החרדי

חברי סיעת 'אגודת ישראל' באשדוד, יחיאל ויינגרטן, אפרים וובר ושמואל שוק, השתתפו במפגש מיוחד של עשרות נציגים חרדים ברשויות המיניציפליות עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, במהלכו שוחחו על הסוגיות הבוערות בחייהם של התושבים החרדים בעיר.

חברי סיעת אגודת ישראל אשדוד הערב אצל מבקר המדינה

סגן ראש העיר ויו"ר אגו"י, יחיאל וינגרטן, הציף בפני המבקר את סאגת הסכם הגג שחתם משרד השיכון בימיו של השר ליצמן עם העירייה, כשלמרות שסוכם כי 25% מסך יחידות הדיור ייועדו לציבור החרדי, בהתאם לחלקו באוכלוסיה, ביהמ"ש מנע זאת בתואנה שאסור לייעד דירות רק למגזר החרדי.

בנוסף, לאור אפליית החרדים החמורה בדיור שנחשפה בדוח המבקר בשבוע שעבר, ביקש ויינגרטן ממבקר המדינה לבחון כיצד ניתן להתגבר על המכשולים המשפטיים ולקדם פתרונות דיור לחרדים בעיר. כמו כן דנו בדרכים להשלים פערי דיור לציבור החרדי הסובל ממצוקת הדיור יותר מכל מגזר אחר.

בעניין החינוך היה זה אפרים ובר, נציג חסידות בעלזא, ששאל את מר אנגלמן על העיוות הקיים בתקצוב גני הילדים בציבור החרדי, כשהמדינה קבעה נוהל שבו היא מתקצבת רק 75% כשמבחינת משרד החינוך הנימוק הוא שרשויות מממנות את השאר, בעוד בפועל אין כמעט רשויות שמתקצבות סעיף זה, כך שאיכות החינוך נפגעת. כמו כן הציף את הבעיה עם תוכנית אופק חדש של משרד החינוך שמשום מה אינה כוללת את גני הילדים החרדים.

גם נושא התחבורה הציבורית שאקוטי כל כך לכל תושב חרדי עלה בשיחה. שמואל שוק, נציג ויז'ניץ ומחזיק תיק התח"צ, ביקש לקדם דוח שיעסוק בשיעור וטיב ההשקעה הממשלתית בתחבורה ציבורית במגזר החרדי לעומת הציבור הכללי, כשברור לכל כי המגזר החרדי הוא הצרכן הכבד של התח"צ, שהיא ורק היא הפתרון למצוקת הפקקים ההולכת ומחריפה.

אולי יעניין אותך

המבקר רשם לעצמו את הנקודות וביקש לשמור על קשר כדי לקדם את הנקודות החשובות שהעלו נציגי אגודת ישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
5 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
5 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
מש"י אסף
1 שנה לפני

תותחים. אני חסיד סדיגורה אבל וינגרטן מצויין

יונתי תמתי
1 שנה לפני

הרב וינגרטן שליח נאמן והנציגים של אגודה כמו הרב ובר הרב שיק דואגים לכלל הציבור לא רק למצביעי יהדות התורה

בעילום שם
1 שנה לפני

איפה ש"ס? לא נסעו?

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן