חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לאחר חודשים ארוכים

מתקני הגניזה הוחזרו לרשות הציבור

בפעילות המועצה הדתית מול הועד "לעניני גניזה" מתקני הגניזה הוחזרו לכלל הרובעים לרשות הציבור • על הציבור לשתף פעולה ולהביא רק כתבי קודש ולא סתם עיתונים ולהשתתף מינימלית בהוצאות הגבוהות
מתקן גניזה

בשבוע האחרון הונחו בעיר במס' אזורים מתקני גניזה ע"י הועד "לעניני גניזה", לתועלת הציבור. מה שקדם לכך זה מצב הגניזה ההולך וגואה בשנים האחרונות עם הדפסת כמויות עתק של עלונים לשבת והנגישות הקלה להדפיס דפי תפילות וחוברות וכך נערמת לה תוך זמן קצר כמות אדירה של גניזה.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית מספר כי בכנס של גבאי בתי הכנסת שנערך לאחרונה סיפר הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו כי לפי בדיקה שערך יש 870 עלונים!!! היוצאים מידי שבוע וזוהי מכת מדינה ואף העלה רעיון הלכתי שאולי ינתן פיתרון להביא את העלונים למחזור.

המועצה הדתית מתוקף תפקידה אינה אחראית לפינוי הגניזה בעיר, למרות זאת, בשטח בית העלמין הקים הרב דהן אתר גניזה ענק שניתן להעביר לשם את שקיות הגניזה של דברי קודש חוברות, ספרים ועלונים וכן פסולין של סת"ם, אבל לא כל עיתון או חוברת פרסומית. מכיון שהגיעו תלונות רבות על כמויות אדירות של גניזה המתגוללות בבתי הכנסת, הרב דהן זימן את נציג הועדה "לעניני גניזה" על מנת לדון יחד ולמצוא פיתרון שיקל על התושבים.

הרב דהן הציג את הנתונים בעיר כאשר בממוצע כל חודש נאסף כמות אדירה של גניזה, רק בעיר אשדוד כ-15 טון!!! ולקראת החגים הכמות עולה יותר, לשנה זה מסתכם בכמות אדירה מאוד, המצריכה לשם כך גם תקציב ענק, הכולל איחסון, איסוף ע"י משאית עם מנוף הבאה לשטח קבורה עם טרקטורים.

אולי יעניין אותך

לשם כך, העמידו מתקנים המיועדים למטרה קדושה זו, ע"י הועד "לעניני גניזה", אותם הם מרוקנים בתדירות גבוהה. ליד הפתח במתקן מופיע שלט קטן ובו פירוט המחירים לכמות הגניזה אשר צריך לשלם בהשתתפות מינימלית להוצאות הגבוהות של הועד "לעניני גניזה".

הרב עובדיה דהן יוצא שוב בקריאה לציבור ולבדוק שלא להעביר לגניזה סתם ניירות או חוברות פרסום או עיתונים, אלא רק כתבי קודש בהם מופיעים דברי תורה או פסוקים, כמו כן המתקנים כעת יעמדו כמבחן לראות אם הציבור אכן ינקוט לפי הכללים ובהמשך יונחו מתקנים נוספים בעוד אזורים לרווחת הציבור.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
ששון
1 שנה לפני

מה המחירים?

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן