חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה עומד מאחורי התופעה של כאבי ברכיים בגיל צעיר?

רבים מאיתנו מכירים את אותם כאבים עמומים בברכיים שיכולים להפריע מאוד בשגרת החיים ואף בפעולות בסיסיות ויום-יומיות. מכיוון שלברכיים יש תפקיד חשוב וגדול כל כך בגוף שלנו, כאשר הן כואבות הם יכולות להשפיע עלינו בצורה משמעותית וליצור חוסר נוחות כמעט בכל פעולה שנרצה לעשות ובכל מקום אליו נרצה להגיע. אותם כאבים מגיעים בדרך כלל בגיל מבוגר, אך יכולים בהחלט להופיע גם בגילים צעירים מאוד באופן יחסי. אז מה הם הגורמים לכאבי ברכיים בגילים השונים? מתי כדאי ללכת לאבחן ולבדוק את הכאבים? ומהם הדרכים לטיפול בכאבים? כאבי ברכיים – המדריך המלא.
מה עומד מאחורי התופעה של כאבי ברכיים בגיל צעיר
קרדיט-Photo by Nathan Dumlao on Unsplash

מה גורם לצעירים לסבול מכאבי ברכיים?

ראשית, חשוב מאוד לזכור שלא משנה בני כמה אתם או מה רמת כאבי הברכיים ממנה אתם סובלים, יש בהחלט מה לעשות ועם ההתקדמות של עולם הרפואה והאורתופדיה, האפשרויות הן נרחבות ויכולות להביא לשיפור משמעותי בכאבים וביכולת התנועה. מאז ומעולם כאבי ברכיים לא היו נחלתם הבלעדית של הדור המבוגר, אלא נחלקו באופן מעניין ורחב על פני שכבות גיל שונות כך שגם לא מעט צעירות וצעירים סובלים מכאבי ברכיים.

כאבי ברכיים משמעותיים נובעים מסיבה עיקרית של שחיקת הסחוס שמצפה את עצמות המפרק. מה שקורה בפועל בעקבות השחיקה, הוא חיכוך ישיר של העצמות שבין מפרקי הברכיים ללא הפרדת הסחוס. אותם כאבים מוכרים, הם למעשה ביטוי או תוצאה עקב אותו חיכוך של העצמות.

לשחיקת הסחוס יכולות להיות סיבות מגוונות הקשורות להיבטים שונים. הנה למשל כמה מהסיבות העיקריות לתופעה:

  • שחיקה שנוצרת באופן טבעי בגיל מבוגר עם השנים.
  • עומס רב על המפרקים (נפוץ בעיקר אצל ספורטאים שחווים פציעות ספורט חוזרות או אנשים שנושאים משקל רב באופן יום-יומי).
  • אנשים שאינם עוסקים כלל בפעילות ספורטיבית, או כאלה שעוסקים בפעילות ספורטיבית באופן לא מבוקר או שלא מתאים לגופם.
  • אנשים הסובלים ממשקל עודף.
  • תזונה לא בריאה או לא מאוזנת.
  • מחלות דלקתיות במפרקים.
  • גורמים גנטיים.

מתי כדאי ללכת לבדוק ולאבחן את הכאבים אצל אורתופד מומחה?

הברכיים שלנו חשופות ויכולות פעמים רבות לפגוש את הקרקע ראשונות בנפילות ותאונות. לכן, אנחנו יכולים לסבול מכאבים בברכיים באופן זמני כאשר אנחנו מקבלים מכות יבשות באזור, כאשר אנחנו נופלים על הברכיים או כאשר אנו חווים התכווצות שרירים מקומית. לרוב במצבים אלו הכאבים עתידים לחלוף לאחר מספר ימים ונוכל לחזור למוטב ולתפקוד שגרתי.

אולי יעניין אותך

לעומת זאת, כאשר הכאב אינו עובר במהירות והתחושה היא שהוא מתמשך ואינו פוחת, או כאשר הכאבים משפיעים בצורה משמעותית על איכות החיים שלנו ועל היכולת לבצע פעולות בסיסיות – זהו הזמן ללכת להיבדק על ידי אורתופד מומחה על מנת שיוכל לאתר את מקור הכאב. לצורך אבחון מדויק, האורתופד יבקש בדרך כלל לערוך בדיקה פיזיקלית מקיפה, סדרת צילומי רנטגן, CT או MRI.

לאחר אבחון של הבעיה, תוכלו לסקור ביחד עם האורתופד המומחה את דרכי הטיפול המומלצות בהתאם למצב הברכיים.

מהן הדרכים המומלצות לטיפול בכאבי ברכיים?

לאחר אבחון של מקור הכאב והבנה של הבעיה ממנה אתם סובלים בברכיים, מגיעים לשלב הטיפול שמטרתו להפחית את רמת הכאבים ואף להעלים אותם בדרכים שונות. ניתן לחלק את דרכי הטיפול ל-2 גישות עיקריות ומרכזיות שתלויות במצב שחיקת הסחוס בברך – הגישה השמרנית והגישה הניתוחית.

  • הגישה השמרנית – במצבים בהם הצורך בניתוח הוא לא דחוף, קריטי או מתבקש, מטופלים רבים מעדיפים להימנע מניתוח בברך ובוחרים בגישה השמרנית כל עוד הדבר מתאפשר וכמובן בהנחיית אורתופד מומחה. גישה זו כוללת בין היתר את מתן הטיפולים הבאים: תרופות ומשחות נגד כאבים ונוגדות דלקת, ברכיות או מוצרי חבישה אלסטיים ייעודיים המפחיתים את העומס והלחץ על הברכיים, טיפולי פיזיותרפיה, עבודה על חיזוק השרירים הרלוונטיים, הידרותרפיה, דיקור סיני וטיפולי רפואה משלימה נוספים.
  • הגישה הניתוחית – במקרים בהם האפשרות לטיפול בגישה השמרנית אינם מועילים, יהיה לרוב צורך בניתוח. במהלך הניתוח, המנתח מחליף את האזור בברך הפגועה בשתל מלאכותי שמורכב ממתכת כרום קובלט ופוליאתילן דחוס. השתלים הינם ברמה גבוהה ומאפשרים חזרה לשגרה מלאה ואף פעילות ספורטיבית מבוקרת לאחר תקופת החלמה והתאוששות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן