חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ההסלמה בצפון:

מהו זמן ההתגוננות הנדרש מפני ירי טילים של חיזבאללה מהצפון?

הערב ישנה עליית מדרגה מול חיזבאללה לאחר שחיל האוויר ביצע תקיפה בלב בירות, תקיפה בה חוסל מנהיג בכיר בחיזבאללה פואד שכר. כידוע, זמן ההתגוננות מירי טילים מרצועת עזה לאשדוד עומד על 45 שניות, והמצב הנוכחי מעלה שאלות ובלבול בקרב התושבים; כמה זמן יש לנו להיכנס למרחב המוגן בעת הישמע אזעקה מצפון הארץ? 3 דקות? אולי פחות? | ׳חרדים אשדוד׳ בדק לכם את התשובה

באשר להתפתחויות האחרונות עולה השאלה בקרב תושבים, האם זמן ההגעה למרחב המוגן במקרה של ירי טילים משתנה במקרה שירי הטילים מגיע מצפון או מדרום?

גורם בפיקוד העורף מסביר ל"חרדים אשדוד" כי זמן ההגעה למרחב המוגן הוא קבוע ולא משתנה בהתאם למקור השיגור.

כמו כן, באתר הרשמי של פיקוד העורף נכתב כי, לרוב האזורים בארץ הוגדר זמן התגוננות של דקה וחצי. באזורים הקרובים לגבולות הוגדר זמן התגוננות משתנה שנע בין מיידי לבין 15 שניות, 30 שניות, 45 שניות ודקה וחצי. הזמן שהוגדר לכל אזור הוא בהתאמה בין האיום הסביר לאיום החמור ביותר.

לפרטים המלאים על זמן הכניסה למרחב המוגן באזורכם – לחצו כאן

הודעת דובר צה"ל:

‏צה״ל חיסל את פואד שוכר, "סיד מחסן", המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון.

אולי יעניין אותך

‏דובר צה״ל מודיע כי היום, 30 ביולי 2024, במבצע חיסול ממוקד מטוסי קרב תקפו במרחב ביירות, בהכוונת מידע מודיעיני של אמ״ן, וחיסלו את פואד שוכר, "סיד מחסן", המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון. במקביל, מחסן שימש כיד ימינו ויועצו לענייני תכנון וניהול מלחמה של מזכ״ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה.

‏מחסן ניהל את הלחימה של חיזבאללה נגד מדינת ישראל מאז השמונה באוקטובר, והיה אחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס ולרצח של אזרחים ישראלים וזרים רבים לאורך שנים.

‏כראש המערך האסטרטגי של ארגון הטרור חיזבאללה, היה אמון על מרבית אמצעי הלחימה המתקדמים ביותר של חיזבאללה ובפרט הטילים המדויקים, טילי שיוט, טילי חוף-ים, רקטות לטווח ארוך וכלי טיס בלתי מאוישים.

‏כחלק מכך, היה אחראי על בניין הכוח, התכנון וההפעלה של כלל מתווי הטרור נגד ישראל.

‏מחסן הצטרף לחיזבאללה בשנת 1985, ומאז ביצע מגוון תפקידים בכירים בארגון. במסגרת תפקידו היה חבר מועצת הג׳יהאד, הפורום הצבאי הבכיר של ארגון הטרור חיזבאללה.

‏בשנות ה-90 קידם פיגועים נגד כוחות צה״ל וצבא דרום לבנון, ובשנת 2000 היה מעורב באופן ישיר בחטיפת גופותיהם של שלושת החיילים סמ"ר בנימין אברהם ז״ל, סמ"ר עדי אביטן ז״ל וסמ"ר עומר סואעד ז״ל, אשר נהרגו על ידי מחבלי חיזבאללה בעת שסיירו לאורך גדר המערכת סמוך לאזור הר דב. מאז תכנן והכווין מתווי טרור התקפיים רבים שפגעו בחפים מפשע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן