חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדוע כדאי לעבוד בעיצוב תעשייתי?

מאחורי כל מוצר פופולרי, חדש ומבוקש עומד מעצב תעשייתי שהיה אחראי על פיתוחו. לדוגמה, המעצב התעשייתי האנגלי ג'ונתן אייב ששימש כנשיא לעיצוב בענקית הטכנולוגית Apple, היה אחראי על עיצובים חדשניים ופורצי דרך של מגוון מכשירים מתקדמים המזוהים עם החברה המובילה, ביניהם מחשבי דגמים שונים של מחשבי i-Mac, אייפוד, אייפון והשעון החכם.
קרדיט תמונה יח"צ

תחום העיצוב התעשייתי נחשב לדינמי מאוד מאחר שהוא משתנה ללא הרף. התחום החל במהלך המהפכה התעשייתית והמעבר לקווי יצור המוניים, וכיום מעצבים תעשייתיים הפכו לאנשי מקצוע חיוניים, בולטים ומובילים, והם עוסקים בפיתוח ובייצור של מכשירים, מוצרים וגם שירותים שונים, בדגש על צורה, עיצוב מלוטש, הנדסת אנוש מתקדמת ופונקציונליות.

איך להיות מעצב תעשייתי?

כל אדם המעוניין לעבוד כמעצב תעשייתי חייב ללמוד את התחום ולהתמקצע בו. מעצב תעשייתי חייב להיות יצירתי ובעל רצון ותשוקה לפתח וליצור מוצרים חדשים ופונקציונליים העונים על צורך אמיתי, ובנוסף עליו להיות רגיש לנושא האסתטיקה ולהבין בתהליכים הנדרשים לפיתוח ולייצור מוצרים חדשים.

כיום, על מנת להשתלב בתחום וליהנות מקריירה משגשגת כמעצב תעשייתי ניתן להירשם ללימודי תואר ראשון או ללימודי הנדסאי עיצוב תעשייתי. רבים בוחרים במסלול להכשרת הנדסאים מאחר שתוך 2.5 שנים בלבד מסיימים את הלימודים ויוצאים לשוק העבודה עם דיפלומה יוקרתית, תואר טכנולוגי פותח דלתות וניסיון מעשי המקנה עדיפות בקרב המעסיקים.

סיבות לעבוד בתחום העיצוב התעשייתי

מקצוע יצירתי – מעצב תעשייתי מפעיל יצירתיות רבה בעבודתו, ובתהליך תכנון, פיתוח וייצור המוצר עליו להתמקד בכל היבטי המוצר, כולל פונקציונליות, הנדסת אנוש, מענה על הצרכים והציפיות של הצרכנים, תמחור ועוד. בעזרת היצירתיות שלו הוא יוצר קונספט מנצח לעיצוב המוצר שהוא עמל על פיתוחו.

אולי יעניין אותך

עבודה מעניינת ומאתגרת – ישראלים רבים מעוניינים לעבוד כמעצבים תעשייתיים בגלל העבודה המאתגרת והמעניינת בתחום זה. תפקידו של הנדסאי עיצוב תעשייתי הוא למצוא את הפתרון הטוב ביותר שעונה לצורכי הצרכנים, לכן עליו להבין כיצד המוצר ייראה, יתפקד ויעבוד, תוך התייחסות נכונה לייצור הפריט והיתכנות כלכלית למוצר.

השפעה על חיי אנשים – מעצבים תעשייתיים אחראים על פיתוח מוצרים מכל הסוגים, בעיקר מוצרים שימושיים הנמצאים בשימוש נרחב. לכן, זו עבודה המשפיעה על חיי האנשים וניתן לפתח ולעצב מוצרים איכותיים המיועדים לשימוש יומיומי, לדוגמה מכשור רפואי לביש, מוצרים סלולריים, מוצרי אלקטרוניקה לבית, רהיטים, נעליים ועוד.

תחום דינמי – תחום העיצוב התעשייתי החל להתפתח במהלך המהפכה התעשייתית ומאז התחום עבר שינויים רבים והתפתח לכיוונים ולתחומים נוספים. זהו תחום דינמי המשתנה ללא הפסקה, לכן המעצב התעשייתי זוכה לעבודה מעניינת ועליו לרכוש ידע בטכנולוגיות חדשניות, בשיטות ייצור מתקדמות, בחומרים שונים, ובנוסף עליו להבין ולנצח מגמות בשוק כדי להתאים את המוצר לצרכים המשתנים של הצרכנים.

שפע אפשרויות תעסוקה – בוגרי הנדסאי עיצוב תעשייתית זוכים למגוון רחב של אפשרויות תעסוקה. יש ביקוש למעצבים תעשייתיים בכל ענפי התעשייה, כולל הייטק, ואפשרויות התעסוקה כוללות בין היתר תפקידים כגון: מעצב מוצר, מעצב תערוכות ואמצעי שילוט והכוונה, פיתוח ועיצוב מוצרים חדשניים בתעשיית ההייטק, עיצוב מכשור רפואי, פיתוח ותכנון מוצרים במפעלי תעשייה ועוד.

קריירה כשכיר או כעצמאי – בדרך כלל מתחילים לעבוד כשכירים כדי לצבור ניסיון מעשי וידע מעמיק, ובהמשך ניתן לפתוח סטודיו לעיצוב ולהקים ולנהל עסק עצמאי.

יציבות תעסוקתית – מעצבים תעשייתיים זוכים ליציבות תעסוקתית, בין היתר בגלל המעבר לייצור המוני והביקוש למעצבים מקצועיים ויצירתיים.

שכר – על פי נתוני סקר מה"ט לשנת 2023, השכר החודשי הממוצע של מעצב תעשייתי עומד על כ-12,960 ₪, ולרוב השכר ההתחלתי לחסרי ניסיון הוא החל מ-7,500 ₪.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן