חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מגזין חג סוכות

מאחורי הקלעים של העוצמה הפוליטית: הכירו את יועצי השרים וחברי הכנסת | פרופיל

הם אולי לא בפרונט, אך ההשפעה שלהם על המדיניות והחקיקה גדולה יותר ממה שניתן לדמיין. לקראת חג הסוכות, יצאנו ב׳חרדים אשדוד׳ בפרויקט פרופיל לדמותם של היועצים הפרלמנטריים של ארבעת השרים וחברי הכנסת הבכירים המתגוררים באשדוד, שידם בכל ועינם בכל | בלעדי: השרים משתפים ל'חרדים אשדוד' אודות עבודת היועצים

היועצים הפרלמנטריים (מימין לשמאל): ישראל קופרברג, נתי מור יוסף, אריאל אלחרר ושמואל שוק

חג הסוכות הוא זמן של אחדות, משפחתיות ואירוח, אך גם זמן שבו רבים מאיתנו מביטים לאחור על השנה שחלפה ומבינים עד כמה האנשים שמאחורי הקלעים משפיעים על חיינו. אותם אנשים שקולם נשמע רק בחדרי ישיבות, במסדרונות הכנסת ובדיוני השרים. אלה הם היועצים הפרלמנטריים – האנשים שעושים את העבודה השקטה אך המשמעותית ביותר, מאחורי השרים וחברי הכנסת.

במגזין חג הסוכות הנוכחי, אתר “חרדים אשדוד” מביא לכם הצצה בלעדית אל ארבעת היועצים המובילים, המתגוררים בעיר אשדוד, המנהלים את סדר היום הציבורי והפוליטי של כמה מהשרים הבכירים ביותר במדינת ישראל. מי הם? מה תפקידם? וכיצד הם משפיעים על חיינו? כל התשובות כאן | כתבת פרופיל

חשיבות היועצים הפרלמנטריים:

כשהמצלמות כבות, ואורות הבמה דועכים, העבודה הפרלמנטרית האמיתית רק מתחילה. היועצים הפרלמנטריים הם הכוח המניע מאחורי השרים וחברי הכנסת, תומכים בקבלת החלטות משמעותיות, ניסוח חוקים, וניהול מדיניות ציבורית. יועצים אלו הם הלב הפועם של המערכת הפוליטית, והם בעלי השפעה ישירה על החלטות הממשלה.

בין אם מדובר בניסוח חוקים, בניהול משברים או בתיווך בין המנהיגים הציבוריים לבין הציבור עצמו, היועצים מהווים כלי עבודה מהותי לכל שר, והיכרות עם יועץ טוב יכולה להוות את ההבדל בין הצלחה לכישלון בפוליטיקה הישראלית.

אולי יעניין אותך

היועצים הפרלמנטריים של אשדוד:

שמואל שוק

יועצו הפרלמנטרי של סגן שר התרבות יעקב טסלר (אגודת ישראל – יהדות התורה)

שמואל שוק, דמות מרכזית במשרד התרבות, אחראי לסייע לסגן השר טסלר בניהול משרדו ולקדם את סדר היום של יהדות התורה בתחומי התרבות והחברה.

שוק אחראי על קידום שיתופי פעולה בין גופים תרבותיים ואומנותיים, ולו תפקיד מרכזי ביצירת תשתיות תרבותיות תומכות בחברה החרדית והדתית.

גיל: 31

השתייכות מגזרית: חסיד ויז'ניץ

מצב משפחתי: נשוי ואב לארבעה ילדים הלומדים ומתחנכים במוסדות ויז'ניץ

העבודה בכנסת: שוק מלווה את ח"כ יעקב טסלר שנים ארוכות, עוד בהיות טסלר חבר מועצת העיר אשדוד. ולאחר מכן עת נכנס לשמש כחבר כנסת מטעם סיעת יהדות התורה. אז החליף את טסלר במועצת העיר שוק עצמו, ונכנס לכהן כחבר מועצת העיר. כעת כבר קדנציה שנייה שלו. בכנסת משמש שוק כעוזרו של טסלר בכנסת ובמשרד התרבות.

חשוב לציין כי סגן השר טסלר, בשונה מרוב השרים, לא התפטר במסגרת ה'חוק הנורווגי', ועל כן משמש טסלר גם כסגן שר התרבות וגם כחבר כנסת. התפקיד של שוק בלשכה הוא להיות האיש הצמוד לטסלר, החל מסידור הלו"ז (לוח זמנים), הפגישות, וכל העניינים הפנימיים הקשורים לציבור החרדי.

ההשפעה על סדר היום והסיוע לציבור:המקום בו נמצא שוק, כאשר הוא משמש בשני תפקידים יחד, גם כחבר מועצת העיר אשדוד וגם כיועץ לסגן השר, מאפשר לו לראות את תמונת המצב בעשייה הציבורית משני הכיוונים: השלטון המקומי והשלטון המרכזי הארצי. כך למשל, לשוק היה תפקיד חשוב בניסוח ההסכמים הקואליציוניים שסיעת אגודת ישראל דרשה במהלך הקמת הממשלה הנוכחית, שכוללים גם נושאים כמו תחבורה ועוד, תוך התמקדות בחיי היומיום ברשויות וזאת מכח ההיכרות הקרובה של שוק עם השטח המוניציפלי. חשוב לזכור שבשנים האחרונות חלק מהממשלות לא ממש השלימו את ימיהן, מה שנותן משמעות לכח של השלטון המקומי. עכשיו, בשנה של מלחמה, לשלטון המקומי יש השפעה רבה אף יותר על המערכות.

תמיד לצדו. שוק לצד סגן השר יעקב טסלר

מילת השר: בשיחה ל'חרדים אשדוד' אומר סגן שר התרבות יעקב טסלר:

"נשלחנו לכנסת כנציגי ציבור, והמשמעות הראשונה של תפקידנו היא לעזור ולעמוד לימין הציבור. להיות קשובים לפניותיהם ולסייע להם בכל דרך אפשרית. אני גאה לומר שזכיתי בעוזר וביועץ נאמן ומסור כמו שמואל שוק. הוא אדם עם לב ענק, ער לכל פנייה המונחת על שולחנו, ומתמסר לכל משימה בכל מאודו, גם עד השעות המאוחרות של הלילה, כדי להבטיח שכל פונה יקבל מענה מושלם והסיוע הנדרש.

שמואל מביא איתו שני יתרונות עצומים, כאיש מועצת העיר אשדוד. הראשון הוא היכרות מעמיקה עם כל הנושאים המוניציפליים, דבר שמסייע רבות בפניות המגיעות לפתחנו. השני הוא מעורבותו בעשייה הציבורית בכלל, דבר המעניק לו הבנה מעמיקה בתחום והוא מסוגל להעניק סיוע באופן הטוב ביותר.

אני מאחל ומברך את שמואל שנמשיך בעזרת השם יחד לסייע לציבור שפונה אלינו. אני מקווה שהפניות שיתקבלו יהיו רק לדברים טובים ומשמחים, שנוכל לסייע לכל אחד ואחד במאור פנים, ברוגע ובשלווה".

♦   ◊   ♦

אריאל אלחרר

יועצו הפרלמנטרי של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (עוצמה יהודית)

אריאל אלחרר הוא יד ימינו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

ושותף מרכזי לניהול ענייני הביטחון הלאומי של ישראל.

 

גיל: 35

השתייכות מגזרית: חרדי ספרדי

מצב משפחתי: נשוי ואב לארבעה ילדים הלומדים בתלמוד תורה מורשה.

התפקיד בכנסת: אלחרר הוא דובר השר לביטחון לאומי ומנהל הדיגיטל והרשתות החברתיות של השר.

וותק בעבודה בכנסת: אלחרר עובד עם השר בן גביר במשך כשנתיים, אך את מסדרונות הכנסת הוא מכיר כבר 4 וחצי שנים. בעבר שימש כדוברו של סגן השר לשעבר פטין מולא מהליכוד, ולאחר מכן כדובר ח”כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית.

השפעה על סדר היום וסיוע לציבור: אלחרר רואה בכל עבודה במשרד השר בן גביר שליחות משמעותית. בכל יום הוא מקבל עשרות פניות מהציבור, קטנות וגדולות, שזוכות למענה מהיר. אחד הנושאים שקרובים ללבו הוא חימושם של אזרחים חרדים במסגרת כיתות הכוננות ברחבי הארץ – יוזמה שמרגשת אותו במיוחד ותורמת לאחדות ולביטחון של אזרחי ישראל בתקופה המאתגרת הנוכחית.

פניות הציבור: גם לפני תפקידו בכנסת, היה אלחרר פעיל חברתי ומסייע לפניות ציבור בתחומים רבים, כולל במקרים מוכרים כמו חיים מזרחי, יוסל’ה פליישמן, מוישי קליינרמן, ומאבק באפליה בקורונה. תושבים רבים באשדוד פונים אליו לסיוע במגוון נושאים, בהם הוא משתדל לסייע ככל האפשר.

מכוון גבוה. אלחרר לצד ראש הממשלה נתניהו

סיפור הצלחה: אחת ההצלחות שלו היותר ידועות בעיר הייתה כאשר משפחה מאשדוד פנתה אליו בבקשה לשחרר את גופת בנם שנפטר ביום שישי, על מנת לקיים את הלוויה לפני כניסת השבת. בזכות ההתערבותו של אלחרר, שוחררה הגופה בזמן והמשפחה קיבלה אנחת רווחה ברגעים הקשים.

מסר לקוראי אתר 'חרדים אשדוד': “תקומו בבוקר ותחשבו מה אתם יכולים לעשות משהו אחד קטן בכל יום בשביל משהו אחר. לא צריך לחשוב על דברים גדולים, מספיק לקנות בקבוק מים למנקה רחובות וכבר עשיתם את שלכם” אומר אלחרר ל'חרדים אשדוד'.

מילת השר: בשיחה ל'חרדים אשדוד' אומר שר לביטחון לאומי איתמר בן גביר:

״אלחרר הוא לא רק איש מקצוע משכמו ומעלה הוא גם נשמה טובה, אוהב ישראל, אוהב עם ישראל, אוהב את ארץ ישראל ותורת ישראל.

זכיתי שהוא יהיה יועץ ומנהל הדיגיטל והרשתות החברתיות שלי ושל עוצמה יהודית. אלחרר הוא אדם מסור ומקצוען.

זכינו, זכתה העיר אשדוד וזכה עם ישראל שיש לי יועץ כזה, כי מאחורי כל העבודה האינטנסיבית, הפעילות האינסופית שלי והעשייה יש יועצים נפלאים שאחד מהם הוא אריאל אלחרר״.

♦   ◊   ♦

נתי מור יוסף

יועצו הפרלמנטרי של שר הבריאות אוריאל בוסו (ש”ס)

נתי מור יוסף מנהל את כל המהלכים הפוליטיים והחברתיים במשרד הבריאות, תחת הנהגתו של שר הבריאות אוריאל בוסו.

מור יוסף עוסק בתכנון וקידום מדיניות בריאותית שתואמת את צרכי הציבור, משפרת את נגישות השירותים הרפואיים, ומחזקת את מערכות הבריאות הממשלתיות.

 

גיל: 38

השתייכות מגזרית: חרדי ספרדי

מצב משפחתי: נשוי ואב לארבעה ילדים

התפקיד בכנסת: מור יוסף הוא היועץ הבכיר לשר הבריאות אוריאל בוסו, במסגרת התפקיד אחראי על כל תחום התקשורת של השר והתיאום מול גורמי הממשל השונים.

השפעה על סדר היום וסיוע לציבור: השפעתו של מור יוסף היא על מגוון תחומים שעל סדר היום במשרד הבריאות, החל מסיוע לאזרח הרגיל במגוון תחומים, קיצורי תורים לצילומי ct וmri, עובר בממשקים מול קופות החולים ובתי החולים, כמובן עזרה בבירוקרטיה, פניות ציבור ועוד.

פניות הציבור: כמי שעסוק מידי יום בפניות ציבור, אין ספור פניות שמגיעות אל מור יוסף מטופלות באופן מיידי ומקצועי על הצד הטוב ביותר. וידוע בציבור כי אין פנייה שמתקבלת על שולחנו של מור יוסף שאיננה מטופלת כראוי במהירות וביעילות.

עד ליו"ר. מור יוסף לצד יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי

מילת השר: בשיחה ל'חרדים אשדוד' אומר שר הבריאות אוריאל בוסו:

"נתי מור יוסף הוא לא סתם עוזר – הוא מותג בפני עצמו. כשפונים אליו, כולם יודעים שיקבלו מענה מיידי ואיכותי. בין אם מדובר בעניין פשוט או בשאלה מורכבת, נתי תמיד יהיה שם, עם גישה פתוחה ומחויבות טוטאלית.

ישנם עוזרים שמבצעים את המינימום הנדרש, אך נתי לא כזה. בכל פנייה, הוא מתייחס לאנשים כאילו מדובר בבני משפחה, עם רגישות ואכפתיות שאין להם תחליף. הוא חי את תפקידו בכל רגע ורגע, וכאשר הוא מטפל בפנייה, זה כאילו הוא עושה זאת עבור בנו או עבור קרוב משפחה אחר.

היכולת שלו לתת מענה מלא – ללא חיפושי קרדיט וללא צורך בתודות – היא דוגמה שכל עוזר של נבחר ציבור צריך לשאוף אליה. הסדר, המקצועיות והנחישות שלו להעניק פתרונות הם ההגדרה האמיתית של שליח ציבור.

נתי עובד איתי כבר כמה שנים, בכנסת, בתקופות אופוזיציה וקואליציה, כיושב ראש ועדת הבריאות וכעת כשר הבריאות של מדינת ישראל. אני יכול לומר בפה מלא שזו זכות גדולה להיות בסמוך לנציגים כמו נתי.

אני מאחל לכל איש ציבור, שר או חבר כנסת, את העונג והזכות לעבוד עם עוזר כמו נתי – אדם שמרים את הרף בכל מה שקשור לשירות ציבורי".

♦   ◊   ♦

ישראל קופרברג

יועצו הפרלמנטרי של שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אגודת ישראל – יהדות התורה)

ישראל קופרברג, אחראי פניות הציבור במשרד הבינוי והשיכון, עובד צמוד לשר יצחק גולדקנופף לקידום פרויקטים לבניית דיור בר-השגה ולהקל על מצוקת הדיור בקרב הציבור החרדי.

קופרברג אחראי על מתן מענה לפניות הציבור בנושאי דיור, וכן על ניהול קשרי העבודה מול קבלנים ויזמים.

 

גיל: 44

השתייכות מגזרית: חסיד גור

מצב משפחתי: נשוי ואב לארבעה ילדים

התפקיד בכנסת: ישראל הוא האחראי בלשכתו של שר הבינוי והשיכון על כל פניות הציבור. ואל הלשכה זורמים בכל יום מאות פניות, החל ממחיר למשתכן, סיוע בדיור ציבורי ועד פניות רבות בכל תחום.

חשוב לספר לקוראים שאינם יודעים, ישראל הוא בנו של יו"ר אגודת ישראל הארצית הרב יוסף קופרברג, מבכירי חסידות גור ומהמקורבים ביותר לאדמו"ר מזה עשרות בשנים. מה שמסייע ופותח דלתות בפני בנו ישראל.

פניות הציבור: לפני שהחל לעבוד בלשכתו של גולדקנופף ניהל קופרברג את מערך פניות הציבור של סיעת אגודת ישראל. מערך עצום של אלפי פניות בכל שבוע. במערכת אותה הוא הקים כל פנייה שמתקבלת מלווה עד לסיום וטיפול הפנייה. המודול הזה העתיק ישראל אל לשכתו של שר השיכון. כך שכל פנייה מטופלת ברמה גבוהה עד לסיום ברמה הפרטנית של הפנייה.

בכל פגישה מסכם את הדברים הטעונים טיפול. ישראל באחת הפגישות בלשכת השר.

מילת השר: בשיחה ל'חרדים אשדוד' אומר שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף:

"ישראל קופרברג הוא הלב של אגף פניות הציבור במשרד הבינוי והשיכון. עם ניסיון וידע רב שהביא איתו, הוא הצליח להקים מערכת מרשימה שמלווה כל פנייה עד לסיום המוצלח שלה.

כשר הבינוי והשיכון, אני מרגיש בטוח ורגוע בידיעה שמחלקת פניות הציבור בלשכה שלנו מתפקדת בצורה מעולה בזכות ישראל. הוא לא רק מקצועי אלא גם מלא תשוקה לעזור ולסייע לכל פונה, ומבצע את תפקידו בנחישות ובמסירות.

ישראל מגיע משושלת מיוחדת, והוא ממשיך להוקיר ולכבד את מורשת אביו. אני מאחל לו להמשיך ולפעול באותה רוח מצוינת, ואני גאה להיות בצוות שלו".

היועצים הפרלמנטריים מאשדוד אמנם פועלים מאחורי הקלעים, אך תרומתם לעבודת הכנסת והממשלה היא עצומה. הם מנווטים את סדר היום של השרים, תומכים בקבלת ההחלטות החשובות, ומשפיעים ישירות על חיינו כחלק מתפקידם. תושבי אשדוד יכולים להתגאות ביועצים הללו, הנמצאים בלב העשייה הפוליטית של מדינת ישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
6 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
6 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
יעקובי
14 דקות לפני

שוק בעשר דרגות מעל כולם

דודי
15 שעות לפני

ובקיצור:
שוק החתיך
אלחרר המערבב
מור יוסף המצחיק
קופברג החסיד

נעזרתי בו בעבר
22 שעות לפני

קופרברג, מה שיפה בו, זה שהוא נותן מענה לכל אחד, גם בזמנים הכי לחוצים.

מנסיון

צבי
23 שעות לפני

שוק אתה אלוף!!!

דודי
23 שעות לפני

נתי ואריאל מקצוענים בנשמהה !! מגיע להם בכבוד ענקקק

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן