חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
זהירות, הונאה!

מאות נעקצים מידי יום בשיחת טלפון תמימה: כך פועלת השיטה

והפעם: שיחה תמימה שמתקבלת מאדם המתחזה לנציג חברת ׳יובלים׳ ומעדכן כי אמצעי התשלום בוטל ויש למסור מספר אשראי חדש • כך תמנעו עוגמת נפש מיותרת

קרדיט: freepik

יוחנן ריינר, תושב אשדוד עדיין לא מאמין על שעבר עליו היום בשעות הצהרים. עוד בטרם ניכנס לסיפורו של יוחנן נציין כי סיפורים מעין אלו מתקבלים לידי מערכת ׳חרדים אשדוד׳ לאור סדרת הכתבות המגלות עוקצים שונים והדרכים להימנע מהם.

בפרקים הקודמים הבאנו מספר דרכים של הונאות כמו: עוקץ של הודעת התחזות מחברת המשלוחים UPS, הונאת הרשת בהתחזות לאפליקצית bit, עוקץ החופשות, ועוד כתבות בנושאים אלו.

הפעם אנו מתמקדים על הונאה שיכולה לקרוא לכל אחד מאתנו, והסיפור שאירע היה עם תושב אשדוד, ועם תשומת לב נוכל למנוע אותה.

כך פועלת השיטה

״סמוך לשעה 14:00 בצהרים קיבלתי טלפון ממספר חסוי״ מספר ל׳חרדים אשדוד׳ יוחנר ריינר. ״על הקו גבר שמציג עצמו כנציג חברת ׳יובלים׳ – חברה שכל אחד מתושבי אשדוד בוודאי שמכיר, ואומר לי שאמצעי התשלום שלי התבטל, ונוצר לי חוב של עשרות שקלים בודדים, ועלי להסדיר אמצעי תשלום חדש״.

אולי יעניין אותך

בנס סיפורו של יוחנן מסתיים ללא נזק בעקבות שימת הלב שלו למספר, או יותר נכון: אי המספר שחייג אליו. ״אמרתי לנציג למה אתה מתקשר אלי ממספר חסוי, ולא ממספר החברה. האדם איתו שוחחתי כביכול היה בהלם ואמר לי שהחוב שנוצר ימשיך לצבור ריביות וחבל שאנזק, סיימתי את השיחה איתו בכל שאמרתי לו שהוא מוזמן להתקשר אלי ממספר החברה ואסדיר את החוב״.

הדליק נורות אדומות. מספר חסוי

למותר לציין כי המתחזה לא חזר ליוחנן, ובשיחה שקיים יוחנן עצמו מיד לאחר מכן עם חברת יובלים אמרו לו בחברה כי אין לו כל חוב אצלם, והם אינם שולחים אנשים להסדיר תשלום ממספרים חסויים.

סיפורו של יוחנן קורה לרבים מאיתנו, ולאו דווקא מחברת יובלים, אלא המתחזה יכול להציג עצמו כנציג חברת החשמל, או בזק וכדו׳.

נקודה שחשוב לציין, כי גם במידה והשיחה מתקבלת ממספר שנראה כאמין – אין לסמוך על הדבר, מאחר ובאמצעים הטכנולוגים כיום ניתן לזייף שיחה ממספר אחר.

כך נימנע מליפול בעוקץ

חשוב לציין כי תשומת הלב של יוחנן במקרה שאירע לו היום הצילה אותו, ונמנע ממנו צער ונזק בהמשך.

כל אחד מאתנו לא מעביר אף אמצעי תשלום לנציג שמתקשר גם כאשר אנחנו משתכנעים שמדובר בסיפור אמין – מומלץ לחזור לחברה ולוודא כי אכן נעשתה פנייה מהם ואז במידה וכן – להסדיר התשלום.

הודעה ממערכת ׳חרדים אשדוד׳:
במידה וגם אתם נתקלתם בעוקץ וברצונכם לספר זאת – תוכלו לכתוב כאן בתגובות או ליצור איתנו קשר באימייל המערכת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
11 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
11 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
מיכה
1 שנה לפני

אף פעם לא נותנים פרטים בטלפון!!!! מתי אנשים יבינו את זה????

כריסטופר זקלין
1 שנה לפני

עדיף לקבוע אתם פגישה פרונטלית ולהזמין מראש משטרה

גרשון גרשייגץ
1 שנה לפני

ניסו לעשות לי תרגיל של הלוואה שאני צריך לקבל ולכן אני צריך לתת את הפרטים. אמרתי שאם גובה ההלוואה עומד על מיליארד דולר, יש על מה לדבר. הסברתי זאת שאני מתכונן להקים בית בושת מחוץ לאטמוספירה כי משגל באפס כבידה הוא חוויה שלא מהעולם הזה. הנבלות טרקו לי את הטלפון בפנים. ממש נבלות

Last edited 1 שנה לפני by גרשון גרשייגץ
ברק
1 שנה לפני

האפשרות הכי טובה להתפטר מכל העבריינים ללא הוצאות מיותרות והכי יעיל שיש והיא ככתוב בספר הספרים "וביערת הרע מקרבך" אחרי שנהרוג את המאה הראשונים תאמינו לי שהבאים בתור יחשבו אלפי פעמים לפני ביצוע פשע כנ"ל טרוריסטים ואת משפחתם להעיף כולל כל החמולה המתגוררת יחד והנה זה פלא מהר מאד יפסק הטרור אמנם יגנו אותנו כל האנטישמים ואחרי זמן לא רב הכל ישכח

יהודה
1 שנה לפני

אני לא תמים ולא פרייר אבל יו פי אס הצליחו להפיל אותי יצאתי בנזק של כמה מאות שקלים

ללי
1 שנה לפני

הזיה. פשוט אנשים חייבים לשמור יותר ולהיות זהיר

חיים
1 שנה לפני

תודה על המידע

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן