חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאבק על גב ההורים: מי עוצר את הסבסוד שיכול היה להקל על אלפי משפחות?

קרדיט: freepik

הורים לילדים במעונות היום ברחבי הארץ מוצאים את עצמם שוב במרכזו של מאבק פוליטי-משפטי, כשהמפסידים העיקריים הם הם, אלה שזקוקים לסבסוד שיעזור להם להתמודד עם הנטל הכלכלי. הסבסוד, שהיה אמור לספק הקלה משמעותית, נתקל במחסום לא צפוי מצד הייעוץ המשפטי לממשלה – בניגוד להחלטת הממשלה שהתקבלה בנושא.

שר העבודה יואב בן צור הציע בישיבת הממשלה האחרונה הצעה לפרסום מבחני התמיכה לסבסוד מעונות היום למשך שלושה חודשים, כשהמבחנים מתייחסים לכלל האוכלוסיות באופן שוויוני וללא אפליה. כמו כן, הצעתו כללה הקמת ועדה מקצועית שתמליץ על מבחני תמיכה חדשים לכל שנת הלימודים תשפ"ה. ההצעה כבר אושרה על ידי הממשלה והייתה מוכנה לחתימה – מהלך שהיו אמורים להקל על אלפי משפחות הנאבקות להחזיק את הראש מעל המים בעידן של יוקר מחיה גובר.

אך למרבה הצער, ברגע האחרון הייעוץ המשפטי לממשלה עצר את המהלך. היועצת המשפטית הורתה למשרד העבודה שלא לחתום על מבחני התמיכה הללו, ולמעשה סיכלה את פרסומם – בניגוד להחלטת הממשלה ובניגוד לסיכומים המוקדמים שהושגו מול הייעוץ המשפטי. מדובר במהלך שמעורר ביקורת חריפה מצד שר העבודה, שמציין כי החלטת הייעוץ המשפטי מעמידה בסיכון את היכולת של אלפי משפחות לקבל את התמיכה שהובטחה להם.

הורים רבים מרגישים שדווקא בתקופה זו, בה יוקר המחיה כבד מנשוא, הם אינם יכולים להרשות לעצמם לשלם את הסכומים הגבוהים הנדרשים עבור מעונות היום. ההחלטה לדחות את מבחני התמיכה משאירה אותם ללא פתרון, ומביאה לתסכול וכעס מצד משפחות רבות שתלו תקוות בסבסוד שיכול היה לשנות את מצבן הכלכלי.

אולי יעניין אותך

שר העבודה יואב בן צור אמר בתגובה:
"אני מצר על הפגיעה הקשה באלפי משקי בית, הורים לפעוטות, שכורעים תחת הנטל הכלכלי אך ורק בגלל התנהלות של הייעוץ המשפטי לממשלה. המאבק הזה מתנהל על גבם של הורים לילדים, וההחלטה הזו היא בלתי מוסרית לחלוטין. היה ברור שהצורך בסבסוד הוא דחוף, ואין הצדקה לעיכוב הזה."

הורים לילדים במעונות היום ממתינים לראות כיצד תתפתח הסוגיה, אך בינתיים כל יום נוסף ללא הסבסוד גורם ללחץ כלכלי הולך וגובר. האם המאבק המשפטי יסתיים בקרוב, או שההורים ייאלצו להמשיך להמתין? ימים יגידו.

העתיד לא ברור, ההורים במתח

המאבק בין משרד העבודה לייעוץ המשפטי מותיר את הורי הפעוטות בתחושה של חוסר ודאות. עם תקוות שסבסוד יושג בקרוב, אך חוסר יכולת לדעת מתי ואיך זה יקרה, הורים רבים מחפשים דרכים להתמודד עם ההוצאות הכבדות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אשדודי
16 דקות לפני

לא הבנתי .
סבסוד יש. השאלה היא רק לגבי ילדים לגברים בגיל גיוס. לא ??!!

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן