חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לאור המתיחות הבטחונית

לקראת ימי ראש השנה: הנחיות ביטחון חדשות בבתי הכנסת

הנחיות הביטחון החדשות בבתי הכנסת באשדוד: מה מסתתר מאחורי ההוראות המפתיעות?
היכל בית הכנסת. צילום: חרדים אשדוד

לאור אירועי הימים האחרונים ולאור ההתראות הביטחוניות ההולכות וגוברות, המועצה הדתית אשדוד בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, מפרסמת הנחיות ביטחון חדשות ומפורטות המתמקדות בבתי הכנסת בעיר. ההנחיות, שפורסמו בלוח מודעות רשמי, באות להבטיח את שלומם של המתפללים והמבקרים במוסדות הדת, עם דגש על מניעת תרחישי קיצון ויכולת תגובה מהירה במקרה חירום.

הצעד הדרמטי מגיע בעקבות התראות חמורות הנוגעות למתקפות אפשריות על בתי הכנסת, מה שמחייב רמת דריכות גבוהה ושיתוף פעולה מלא בין גורמי הביטחון לציבור המתפללים.

הנחיות הביטחון כוללות מספר דגשים חשובים:

1. נשיאת נשק בקרב מתפללים בעלי רישיון – על פי ההנחיות, מתפללים המחזיקים ברישיון לנשיאת נשק מתבקשים להביא אותו עמם לתפילות, כולל בשבתות. צעד זה מגיע מתוך הבנה כי הנוכחות של כלי נשק ברשות אזרחים מוסמכים יכולה להוות מכפיל כוח בשעת חירום.

2. מענה חירום – בכל בית כנסת יוצב נייד טלפון למקרה חירום, שמטרתו לאפשר קריאה מהירה לכוחות ההצלה. כמו כן, הונחו המתפללים להכיר את המספרים לשעת חירום: מוקד 100 של המשטרה, מגן דוד אדום 101, ומוקד ההצלה העירוני 1221.

אולי יעניין אותך

3. שימוש בכניסות ויציאות – בתי הכנסת נדרשים לבדוק את דלתות היציאה והכניסה ולוודא שניתן לפתוח אותן בקלות בעת הצורך. בנוסף, חשוב כי יציאות החירום תהיינה נגישות לכל המתפללים ללא מכשולים פיזיים או מנעולים מורכבים.

4. סיוע לחברים עם מוגבלות – הונחה להעניק עזרה פרטנית לכל מי שעלול להתקשות בפינוי עצמי בשעת חירום, כולל נוכחות של מתפללים המוכנים לסייע לחברים בעלי מוגבלויות.

נוכחות אנשי ציבור ותגובת העירייה

הנחיות אלו הובילו לתגובה מהירה מצד אנשי הציבור באשדוד, בהם הרב עובדיה דהן, יו"ר המועצה הדתית בעיר, שהתייחס אל הצעדים החדשים כאל "צורך חיוני" לאור המצב הנפיץ באזור. בנוסף, העירייה פועלת בשיתוף פעולה עם המועצה הדתית כדי להבטיח שבתי הכנסת יעמדו בדרישות החדשות.

בימים האחרונים, נרשמה עלייה במעורבות הציבורית בהפעלת מוקדי החירום העירוניים, והצפי הוא שהנחיות אלו יעוררו שיח ציבורי נרחב על סוגיית הביטחון במרחבים הדתיים, תוך שילוב של מתפללים ואנשי קהילה בפעילויות הכנה לשעת חירום.

הציבור נקרא להיות קשוב ולשמור על כללי הבטיחות, במיוחד בתקופות רגישות מבחינה ביטחונית.

המסר המרכזי שעלה מההנחיות הוא הקריאה לאחדות ושיתוף פעולה בין הציבור לגורמי הביטחון, תוך שמירה על קור רוח ואחריות אישית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן