חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בריאות התושבים

לסרי בפגישה עם השרה להגנת הסביבה: “לא נאפשר העברת מפעלים מזהמים לאשדוד”

הבהרה חד-משמעית של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: אשדוד לא תהפוך לאזור תעשייה מזהם! • המאבק על איכות האוויר והבריאות של תושבי העיר בעיצומו.
ראש העיר אשדוד: יחיאל לסרי

המאבק על איכות האוויר בעיר אשדוד הגיע לשיאו הבוקר, כאשר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אירח את השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, לפגישת עבודה בעירייה. בפגישה השתתפו גם צוותים מקצועיים מהמשרד להגנת הסביבה ומהעירייה, שדנו בטיוטת התוכנית הלאומית לשמירה על איכות האוויר והבטיחות הסביבתית של העיר.

במהלך הפגישה, הבהיר לסרי בצורה חד-משמעית כי אשדוד לא תהיה חלק מפתרון התמ"א החדש להעברת מפעלים ממפרץ חיפה. "אין מקום לפשרות בנושא העברת מפעלים מזהמים לאשדוד כחלופה מועדפת לפי תוכנית תמ"א 75. אשדוד לא תקבל לשטחה מפעלים מזהמים, או כאלה שעלולים להגביר את הסיכון לבריאות תושבי העיר והסביבה," הצהיר לסרי בתוקף.

תוכנית תמ"א 75, המציעה פתרון למפעלים המזהמים במפרץ חיפה, כוללת בין השאר אפשרות להעביר מפעלים מזהמים לאזור התעשייה הצפוני של אשדוד. אולם, ראש העיר הבהיר כי אשדוד לא תשמש כפתרון לבעיות הזיהום של אזור אחר. "אנחנו נעמוד איתן על העיקרון של שמירת איכות האוויר ובריאות הציבור, ונדרוש מדיניות הגבלות ברורה שתמנע העברת מפעלים מזהמים לאזורנו," אמר לסרי.

השרה סילמן, שהשתתפה בדיון המקצועי, הצטרפה לעמדתו של לסרי והבטיחה שיתוף פעולה מלא מצד המשרד להגנת הסביבה. "הדאגה לבריאות התושבים ולסביבה היא בעדיפות עליונה, ואנחנו עובדים בתיאום אסטרטגי עם עיריית אשדוד על מנת להבטיח את איכות האוויר והקיימות בעיר," אמרה השרה.

אולי יעניין אותך

טיוטת התוכנית המתגבשת כוללת בין השאר צעדים להפחתת זיהום האוויר והתחבורה בעיר, מדיניות ניטור ופיקוח על מזהמים, וכן חישמול תחבורתי להפחתת פליטות כלי הרכב. התוכנית מתמקדת גם בשיפור מערך ניהול הפסולת, המים והביוב, ומתווה מדיניות ברורה שמטרתה להגן על בריאות הציבור מפני מפגעי זיהום.

בסיום הפגישה, הודה לסרי לשרה סילמן ולצוות משרדה על שיתוף הפעולה הפורה. "יחד, במשותף, נמשיך לשמור על סביבה ירוקה ובריאה יותר לתושבי אשדוד ולדורות הבאים," סיכם לסרי באופטימיות.

המאבק הציבורי על איכות האוויר באשדוד עוד לא תם, והעירייה בראשות ד"ר לסרי ממשיכה לעמוד על עקרונותיה בנחישות. "לא נאפשר פשרות בנושא כל כך קריטי כמו בריאות הציבור," הדגיש לסרי. "אשדוד לא תהפוך לחצר האחורית של מפרץ חיפה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
2 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
2 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
ורד
17 ימים לפני

אין על עידית סילמן מקצועית אנושית חכמה ונעימה מעל הכל אמיצה תודה עידית שהבאת לעם את הגאולה

יעקב סלוביטקר
20 ימים לפני

ישנן אופציות טובות יותר להעברת מפעלים מזהמים…

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן