חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
פיתרון או בעיה?!

סערה בעולם הישיבות: נחסמה השיטה ששימשה את ראשי הישבות במשך שנים

לאחר שבמהלך השנים האחרונות בפרצה באתר משרד התחבורה יכלו משגיחים בישיבות שונות לאתר בחורים שהוציאו רישיון נהיגה ולהטיל עליהם סנקציות עד כדי סילוקם מהישיבה • בימים אלו הפרצה נחסמה • כל הפרטים

קרדיט: freepik

פיתרון או בעיה?! תלוי את מי תשאלו.

לאחר שבמשך השנים האחרונות בפרצה בתוך אתר משרד התחבורה יכול היה כל אחד מאתנו לבדוק האם קיים רישיון נהיגה על פלוני או אלמוני, לכאורה בעיה של הגנת הפרט, אך זו הייתה בעיה גדולה בהרבה.

בעולם הישיבות החרדיות ישנם ישיבות שאוסרים על התלמידים להוציא רישיון נהיגה בשום פנים ואופן. לא די באיסור, משגיחים מטעם הישיבות היו נכנסים דרך הפרצה שתתואר להלן ומאתרים את התלמידים שהוציאו רשיון למרות האיסור – והיו מטילים עליהם סנקציות עד כדי סילוקם מהישיבה!

בחורי ישיבות אף נפגשו בחשאי עם שרת התחבורה לשעבר ח״כ מירב מיכאלי שיצאה עם הודעה וסרטון בשנה שעברה בה הודיעה כי בהוראתה הפרצה הזו תחסם לאלתר בכדי להגן על תלמידים המעוניינים להוציא רשיונות למרות האיסור.

אולי יעניין אותך

הפרצה אז לא נחסמה, אך בימים האחרונים להפתעת בחורי הישיבות והמשגיחים – הפרצה נחסמה, ויותר לא תתאפשר למשגיחים אפשרות לעקוב אחר הבעיה הזו.

סיפור נוסף שנודע ל׳חרדים אשדוד׳ הייתה אשה חרדית שהוציאה רישיון נהיגה בקהילה האוסרת על נשים בהוצאת רישיון. גם שם התגלתה על ידי הפרצה הוצאת הרישיון – הדבר שהתפרסם לא הותיר מקום למשפחה להמשיך בקהילה, והילדים עפו ממוסדות החינוך. גם בעיה זו נפתרה לאחר חסימת הפרצה.

וכך נחסמה הפרצה:

עד היום יכל כל אחד מאתנו להיכנס לאתר הממשלתי gov של משרד התחבורה ולבקש הזמנת ״כפל רישיון נהיגה״, אז היה צריך להקיש את מספר הזהות ותאריך הלידה, במידה והיה קיים רישיון נהיגה על מספר הזהות – האתר הציג כי קיים רישיון נהיגה, ואפשרות לתשלום להנפקת כפל רישיון הנהיגה.

מהיום תצטרכו להקיש גם את מספר רישיון הנהיגה בעצמו, כך שאדם אחר – שהוא לא אתם – לא יוכל לדעת פרט זה, ובכך לא יוכל לדעת האם קיים רישיון נהיגה על שמכם.

מאידך משגיח בכיר בעולם הישיבות אומר ל׳חרדים אשדוד׳ כי מדובר בבעיה רצינית, לדבריו רישיון נהיגה הוא פתח חמור לבעיות מהותיות שבחור ישיבה יכול להימנע במידה ואין בידיו רישיון נהיגה. כעת אומר המשגיח כשלא נוכל לעקוב אחר זה – הדבר ייפרץ בעולם הישיבות, וכבר לא נוכל לתקן את מה שייוצר ממהלך זה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
48 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
48 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
יעקב
1 שנה לפני

השאלה אם זה בדוק?

נהגוס
1 שנה לפני

לפתוח מיד את הפרצה! נהגים חרדים זו סכנת חיים!

חיים
1 שנה לפני

ראש ישיבה שלא מאמין בתלמידים, תלמידים שלא מאמינים בראש הישיבה.
מה כל זה שווה?

מבפנים
1 שנה לפני

אם יש רישיון יכולים לאסוף ולנסוע לחורשה או פינה נידחת
שומו שמים

גילי
1 שנה לפני

בילוש אחרי תלמידים ומשפחות הוא מעשה אנטי חינוכי.

יונית
1 שנה לפני

כל הכבוד

אתמהה
1 שנה לפני

רבנים שצריכים להגיע ממקום למקום נוסעים ברכב פרטי עם נהג. אז פתאום זה כן מותר להם שיהיה נהג עם רישיון?!

דוד
1 שנה לפני

לאן עוד תגיעו ? אוליי שהמשגיח יילך לעבוד בדואר או תשתילו רוגלות..

..
1 שנה לפני

לא תהיה ברירה, ובמקום להשקיע מאמצים בלבלוש אחרי הבחורים (בניגוד לחוק ולמוסר) יאלצו להשקיע אותם בחינוכם.

רוב
1 שנה לפני

לעניות דעתי הישיבות אמורות להראות את הדרך, ולא בהכרח שהדרך נכונה. אך חייבת להיות אופציה למשתתף בישיבה לקחת ממנה את הטוב מבלי שיגזלו ממנו את דעתו.
אם יש הלכה המונעת הוצאת רשיון הציגו אותה לנער/ה אך ההחלטה תהיה עדיין בידיו/יה.
מי שרוצה לראות פגיעה בדת יראה אותה גם במראה.

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן