אלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל של נמל אשדוד, השתתף בוועידת הדרום לעסקים, אשר עסקה בנושא האתגרים הכלכליים ושילוב הכוחות למען שיקום הנגב המערבי, בראיון שעסק בנושא 'חברה ובטחון'.
אלי בר יוסף התייחס לתרומת נמל אשדוד למאמץ המלחמתי ואמר: "אני מודע לחשיבות הקריטית והאסטרטגית של הנמל כמתקן חיוני וקיומי למדינת ישראל. אני מאוד גאה באופן שבו התנהלנו ב-7 באוקטובר. הנמל היה מתורגל ופעל ללא דופי, אנחנו מקפידים כדרך שגרה לתרגל את הנמל לתפקיד תחת ארועי קיצון מגוונים . כנמל הלאומי שאחראי גם על פעילות סחר בינלאומי חשוב לנו שנדע לתפקד היטב בשגרת חירום. חשוב שכל המערכות הקריטיות בישראל יידעו לתפקד בשגרת חירום לתקופות ארוכות"
בר יוסף ציין בכנס כי: "אנחנו חברה ממשלתית ייחודית המתמודדת בהצלחה בעולם עסקי עם תחרות מקומית ובינלאומית . ברבעון הרביעי של 2023 היתה האטה בשל מלחמת חרבות ברזל, אך התאוששנו וברבעון הראשון של 2024 אנחנו בגידול של 9 מיליון שקל בהכנסות; ואני מעריך שנסיים את החציון הראשון ברווח. אנו מאד מכוונים לשיפור השירות ללקוחות יחד עם אתגר גדול שחווינו בתחום הרכב, בגלל האיסור של משרד התחבורה האיטלקי בארבעת חודשיי המלחמה הראשונים של הגעת אוניות רכבים אלינו".
עוד הוסיף, כי: ״בתחום המכולות התחרות עמוקה . אנחנו החברה הממשלתית היחידה המתחרה בשוק הפרטי, בהמשך לכך אנו מכינים פנייה להחריג אותנו מחברה ממשלתית רגילה, כדי שנוכל להתמודד ולהתחרות בתנאים שווים, היות ויש עלינו רגולציה ממשלתית כבדה. אנחנו פועלים. לצאת להנפקה של 49 אחוז שתשמור אתנו כנמל לאומי מרכזי . כמות האוניות הביטחוניות שפרקנו בתקופה זו גדלה באופן משמעותי בתקופה זו. השתפרנו בצורה יוצאת מהכלל כשלאחרונה אנחנו פורקים אנייה ביטחונית בשעה וחצי, במקום ב- 6 שעות בהקבלה לסטנדרט בינלאומי״.