חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
רכשתם דירה שניה?

זה בשבילכם: הטבה חדשה לרוכשי דירה שעדיין לא מכרו את הנכס הקודם

אתם אחרי רכישת דירה ועוד לא מכרתם את הנכס הקיים - על פי החוק אתה מחויבים למכור את הנכס הראשון בתוך 18 חודשים מרכישת הנכס השני כדי להפטר מתשלום מס הרכישה. ההטבה החדשה מאירכה את תקופת הפטור!
אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Freepik

 

הבעיה הרצינית שהמלחמה שבפתח הורידה דרסטית את מכירת הדירות בשוק , הנתון מצביע של ביצועי משכנתאות ע"ס 4.5 מליארד ₪ בלבד וזה מצביע על קפאון בשוק!

 

אז קבלו עדכון שישמח אותכם! ויוריד את מפלס הלחצים – המדינה תאריך את תקופת הפטור ממס!

סיוע פנטסטי עד שתמכרו את הדירה

המדינה בתקנה חדשה ומקילה בעקבות המלחמה הקשה שפרצה עלינו ,תאפשר לרוכשים הארכה של שלושה עד ששה חודשים למכירת דירתם הראשונה.

 

המלכוד המוכר שנמצאים בו רוכשי הדירות הינו, המרדף אחרי הזמן לרוכשים יש פרק זמן של 18 חודש על מנת שיוכלו למכור את הנכס ללא מס , בתחילת הזמן הם עדיין לא מוכרים את הנכס בתקווה שעם הזמן ערך הנכס יעלה ככה יוכלו להרויח רווח ניכר נוסף לכיסם , אך השנה האחרונה הבאה עימה אתגר חדש , רוכשי הדירות לפתע מגלים כי המחיר שחשבו לקבל עליו לפני שנה , כבר לא נמצא בשוק וכי עלהים להוריד ממחיר הנכס כדי שיוכלו להפטר מהמס המוטל עליהם , הצד שני – הקונה מזהה את הלחץ הנושב מכיון המוכר ,ונושף עוד יותר בעורף המוכר ומוריד לו את המחיר המבוקש.

אולי יעניין אותך

 

ועכשיו המלחמה הכניסה את המוכר בין הפטיש לסדן אם ימכור יצטרך להוריד משמעותית אם לא ימכור יחטוף את המס שהינו גבוה מאוד 8% מערך הנכס.

 

לדוג' מוכר שרכש דירה ב2 מליון שח יצטרך לשלם סכם עתק של 160 אלף ₪

 

הבעיה הזו הגיע לשולחן משרד האוצר וברוך ה' נמצא הפתרון המדינה תתן גרייס דחיית התשלום , כלומר נפתח חלון נוסף למוכר שבו הוא חייב למכור את הנכס שלו כדי להפטר מתשלום המס , התהליך יכנס חקיקה כבר בשבוע הבא החוק נועד להאריך את פרק הזמן בו המוכר יכול למכור את הנכס שלו

בתזכיר העדכני נקבע כי מי שצריך למכור את דירתו במהלך התקופה שבה 7 באוקטובר (תחילת המלחמה) ועד 7 בינואר או לאחר מכן, יוארך המועד לקבלת פטור ממס למאוחר מבין שני אלה: 7.4.24, כלומר הארכת מועד בחצי שנה מתחילת המלחמה, או שלושה חודשים אחרי המועד בו היה אמור לקבל את הפטור. כלומר, נניח ש תקופת הפטור הייתה אמורה להיגמר ב-1.1.25 – במקרה כזה, היא תסתיים ב-1 באפריל 2025.

 

זה נקודת אור גדולה מאוד למוכרים בימים אלו , וחלון ההזדמניות הזו תתן הם אויר לנשימה ופרק זמן נוסף בו יוכלו למצוא את הקונה שלהם ובמחיר שהם רצו.

 

הכותב הינו מישאל חדד מומחה למשכנתאות ומחיר למשתכן | מנהל מגזר חרדי בהתאחדות יועצי המשכנתאות.

צילום: Freepik

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
9 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
9 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
איציק בוהרון
10 חודשים לפני

המידע שלך הכי עדכני והכי מקצועי בעולם!!! יאלה מחכים לכתבה הבאה

ברוך
11 חודשים לפני

חזק וברוך

רמי
11 חודשים לפני

יש משהו יותר משמעותי לאזורים מפונים? גם בצפון. באזורים אלה ייקח שנים לערך הדירה לחזור. אילוץ מכירה של נכס באזורים אלה יגרום לאנשים להפסיד מאות אלפי שקלים. מקווה שתהיה התייחסות לנושא עבור הפליטים בארצם.

חיים עשור
11 חודשים לפני

תודה על המידע שאתה מביא מישאל

ישראל דהן
11 חודשים לפני

אלוף

יהודה קקון
11 חודשים לפני

מאיפה אתה שופך את כל המידע הזה??? תותח

דודי פון
11 חודשים לפני

אלוף עולםםם

חיים
11 חודשים לפני

וואלה יפה.. ניתן לממש את זה כבר ?

מוטי
11 חודשים לפני

מישאל אין עליך בעולםםםם😍

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן