חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
לאחר הסופה

הרוח וההיערכות האשדודית בהתמודדות עם מערכת המשקעים מהגדולות שהיו בזמן קצר

הרוח וההיערכות האשדודית בהתמודדות עם מערכת המשקעים מהגדולות שהיו בזמן קצר
קרדיט: עיריית אשדוד

המודל הייחודי שבנתה עיריית אשדוד שוב הוכיח את עצמו במערכה החורפית הנוכחית שנמשכה חמישה ימים. התושבים גרמו להתרגשות עם דיווחים על מפגעים, חלקם גם יצא להציע תה חם לעובדים בשטח
שיא המערכת החורפית באשדוד התרחש אמש (יום שני) אך גם במהלכה לא נדרשו התושבים לשנות את התנהלותם.

בעירייה נערכו כבר מחמישי לכמויות הגשם והעלו את רמת הכוננות ל-3 (מתוך 4) מתוך הבנה שלפניהם ימים מאתגרים. ביום שלישי, עם צמצום כמויות הגשמים, סיכמו בעירייה בהצלחה גדולה את אחד מאירועי המשקעים הגדולים שהיו בעיר. "ניהלנו את האירוע מתחילתו ועד סופו, ידענו לווסת כוחות לשטח וגם לסגור צירים כשצריך כדי לתת לתנועה לזרום", הסביר ראש מנהל תפעול, שלמה רוטנברג. "השליטה במצב אפשרה לשמור על שגרה מלאה באשדוד, שמירה על חיי אדם ומניעת פגיעה ברכוש".

ראש העיר, ד״ר יחיאל לסרי:

״אני מודה לכל עובדינו, לאגף התפעול, לאגף הביטחון,פיקוח עירוני למוקד העירוני ולכל מי שבגשם ובקור, היו שם כדי לשמור ככל הניתן על שגרת יומנו, ולכל התושבים האכפתיים שדיווח ועדכנו בזמן אמת כדי שנוכל כולנו לעבור את המערכת החורפית הזו בשלום״.

אשדוד נמצאת בצמרת כמות המשקעים שירדו במערכה הנוכחית עם מעל 110 מ"מ גשם, שרובו ירד במקבצים ממוקדים ועוצמתיים. בעירייה מציינים כי ההיערכות המוקדמת הוכיחה את עצמה, וגם במהלך מערכת הגשמים נדרשו הצוותים לחסום לסירוגין 13 צירים – מספר זעום כשמדובר ב-625 רחובות וב-11,080 קולטנים ו-150 ק"מ של הולכה תת קרקעית ונחלים. החסימה הארוכה ביותר, יצוין, ארכה 41 דקות.

אולי יעניין אותך

לאורך כל מערכת הגשמים, עודכנו התושבים באמצעי המדיה השונים של העירייה, חלקם אף קיבלו הודעות ישירות לניידים בהתאם לממטרים באזור שלהם. כך, למשל, במרכז ובמערב העיר ירדה כמות חסרת תקדים החל משבע בבוקר ועד שעות הצהריים: 63.4 במרכז, 65.6 במערב.

בעירייה פעלו יחד עם חברת החיזוי, שליוותה את המערך בכל שעה עם הצגת מפות סינופטיות ותחזית משקעים על פי שעות וימים. בהערכות מצב שנערכו מדי יום הוחלט על רמת הכוננות, הזרמת הצוותים והאזורים שיש להתמקד בהם. "חילקנו את העיר לגזרות וסימנו אזורים רגישים בהתאם למסקנות שלנו משנים קודמות", הסביר מנהל אגף תפעול, שלמה רוטנברג. "החל משעות הלילה של שני תגברנו כוחות, ובשעות הבוקר המוקדמות ביצעו מנהלות הרובע סריקות ברחבי הרובע בדגש על ניקוי קולטנים. הוכח שהשילוב בין הטכנולוגיה לבין ההון האנושי הצליח למנוע שיבוש של חיי השגרה באשדוד".

במטה החורף ציינו את העבודה המרובה והאיכותית של הביטחון העירוני, מנהלות הרובע, עובדי הקבלן, פיקוח סביבתי, המוקד עירוני אכיפה ועוד. מילה טובה נשלחה גם לתושבים, שגילו אכפתיות לאורך כל מערכת הגשמים, נשמעו להוראות ודיווח על אירועים חריגים. "בדומה לכל מערכת גשמים שעוברת, מיד לאחר מכן מתבצעת ישיבת הפקת לקחים וחידוד נהלים במטרה לשמר את הרמה הגבוהה ולתקן טעויות שהתגלו בזמן המערכה", מציינים בעיריית אשדוד.

צילום: עיריית אשדוד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
2 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
2 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
שלמה
1 שנה לפני

בושה וחרפה לעיריה על הטיפוך הכשל

בעילום שם
1 שנה לפני

v

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן