חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בצל המלחמה

הקפות עם ארבעת המינים לביטול גזרות קשות מעם ישראל

במעמד הגה"צ רבי מאיר כהן רב ק"ק הריב"ז ערכו הקפות עם תפילת שבעה כורתי ברית להצלת עם ישראל, חיילי צה"ל והחזרת השבויים

בצל המלחמה בדרום ובצפון וההסלמה עם כניסתם של חיילי צה"ל לפעולה קרקעית בעזה, נערכה שוב תפילה מיוחדת במנין מתפללים להקפות עם "ארבעת המינים" ואמירת שבעה כורתי ברית המובא בספרים הק' שיש בכוחה לבטל גזרות קשות מעם ישראל, בבית הכנסת הריב"ז במעמד הגה"צ רבי מאיר כהן שליט"א בעל "אוצר ספרי הלכה" נשיא איחוד הרבנים הספרדי.

קודם התפילה, הרה"ג רבי אברהם ישעי' בוגנים רב ומו"צ ונאמן ביתו של המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו נשא דברים בחשיבותה של תפילה זו המעוררת סנגוריה ומגינה על עם ישראל וסיפר שכך נהגו המקובלים מדורות עברו, וציטט מהספר 'הילולא דרשב"י' שמביא מעשה שהיה מושל העיר אכזר ומציק ליהודים והמקובל הרב השד"ה זצ"ל נסע עם תלמידיו בחודש אלול עם ארבעת המינים למירון ובכל יום עשו הקפות עם ארבעת המינים שבירכו עליהם שנה שעברה, וכשחזרו לירושלים קיבלו מברק כי מושל העיר הרשע מת בפתאומיות, וליהודים שם היתה אורה ושמחה וכך בע"ה אנו מצפים ומיחלים שיקויים הכתוב: ונפלו אויביכם לפניכם לחרב.

הרב בוגנים הביא פרישת שלום מהמרא דאתרא הגה"צ רבי חיים פינטו להרה"ג רבי מאיר כהן ושיבח אותו על קיום התפילות והסליחות מידי יום ביומו למען כלל עם ישראל ועל החיילים ועל השבויים הנתונים בצרה ובשביה, שהוא מגדולי מזכי הרבים.

בראש המתפללים עמד הגה"צ רבי מאיר כהן שכובד בפתיחת ההיכל, ספר התורה הונח על הבימה והחלו את סדר ההקפות עם "ארבעת המינים" כמנין שבעת הרועים עם אמירת יג' מידות ותקיעת שופר לעורר רחמי שמים בכל תחילת הקפה אמרו את המזמור "יענך ה' ביום צרה" ונתנו פרוטה בכל הקפה.

אולי יעניין אותך

התרגשות מיוחדת היתה לראות את הגר"מ כהן מקיף את הבמה עם ארבעת המינים בהקפה החמישית הרומזת ל"אהרון הכהן" ואומר את הסליחות וקבל עול מלכות שמים בקול רם תוך כדי שהציבור אחריו.

בסיום הקפה שביעית, הרב בוגנים ערך ברכת 'מי שבירך' לחיילי צה"ל והחזרת השבויים כשבידו ארבעת המינים וכל הקהל ענה אמן בקול רם.

לאחר קריאת התהילים, התפללו מנחה וערבית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
1 תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
1 תגובה
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אלי
11 חודשים לפני

אתה פשוט עבריין מקלדת שמתחבא כמו עכבר! ואת כל זה אתה עושה בשביל בצע כסף!! אני מקווה שאתה בלי כיפה ואם בטעות יש לך.אתה מוזמן להוריד. כי זה חילול השם אדם כמוך. תמשיך ללכלך על רבנים שלא הולכים עם הבוס שלך.את המכה שלך אתה תקבל!

אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן