חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
עד עלות השחר

המונים מתושבי אשדוד השתתפו הלילה בהכנה לקבלת התורה בראשות המשפיע, זו בקשתו

תושבי העיר זכו להכנה לקבלת התורה מהגה"צ רבי אלימלך בידרמן: מי שיזכה להיות ער כל הלילה ויעסוק בתורה מובטח שלא יאונה לו כל רע • ומי שלא יסיח דעת לרגע יזכה לגילוי אליהו הנביא • בקשת המשפיע מציבור המשתתפים

המשפיע הרה״צ רבי אלימלך בידרמן אמש באשדוד

כפו שדיווחנו אמש קהל המונים גדש הלילה את היכל בית המדרש "אמרי חיים" דחסידי ויז'ניץ ברובע ז' במוצאי שבת פרשת 'במדבר' לסעודת מלוה מלכה עם סעודת ראש חודש, כשבמהלכה נשא דברות קודש חוצבים הגה רבי אלימלך בידרמן שליט"א כהכנה לקבלת מתן תורה חג השבועות.

תושבי העיר זוכים מדיד פעם לעיתים תכופות ליהנות ולשמוע מצוף דבש אמרותיו של הגה רבי אלימלך בידרמן כהכנה לקראת החגים או דברי התעוררות לתקופות השונות בהיכלות בתי המדרש בעירנו.

בדבריו עמד במשך למעלה משעה על ההכנה הגדולה לקראת יום הנכסף חג השבועות הנקרא זמן מתן תורתנו והביא מאמרי חז"ל וחסידות על ההכנה הגדולה שצריך להיות מוכן לקראת מתן תורה ועל המעלה הגדולה של הלילה הגדול שבו נהגו בקהילות ישראל להיות ערים ועוסקים בתורה והביא בשם "שער הכוונות": "וצריך האדם שלא לישון בלילה הזאת כלל… ולהיות כל הלילה נעורים ועוסקים בתורה. ודע, כי כל מי שלא יישן בלילה הזאת כלל אפילו רגע אחד, ויהיה עוסק בתורה כל הלילה, מובטח לו שישלים שנתו ולא יארע לו שום נזק בשנה ההיא".

עוד הזכיר בשם הזוהר הק' על הנעורים כל הלילה ולומדים תורה: "בני! יפה חלקכם, מכיוון שלמחר לא תיכנס הכלה לחופה אלא יחד עמכם, מכיוון שכל אלו הלומדים בלילה זה, כולם יהיו רשומים וכתובים בספר הזכרונות, והקדוש ברוך הוא מברך אותם בשבעים ברכות ועטרות מהעולם העליון".

אולי יעניין אותך

וסיפר בשם הגרש"ז אויערבאך זצ"ל בשם אביו המקובל הגה"צ רבי חיים לייב אויערבאך זצ"ל ר"י "שער השמים" ששמע בשם הדיין מפאפאבירושלים לפני למעלה ממאה שנה ששמע כשלמד בישיבתו של בעל ה"כתב סופר" שאמרו בשם החתם סופר שמי שלומד כל ליל שבועות ברציפות וללא היסח הדעת – יזכה לגילוי אליהו הנביא.

בין הדברים פרץ בניגוני שמחה לכבוד חג השבועות על האהבת התורה כשמלהיב בידיו את הקהל. לקראת סיום פנה לקהל שכדאי שכל אחד יקבל על עצמו ללמוד בחוברת של "באר ההלכה" כמה רגעים בכל יום שיקבע לעצמו ללמוד הלכות, חוברות אלו מחולקים כאן לכל דורש.

בסיום ערך ברכת המזון כשאחד מבין הקהל כובד לעשות את הזימון, לאחר מכן הציבור הרחב ליווה עד צאתו והודה על הדברי חיזוק המעוררים להכנת לקראת מתן תורה.

צילום: שוקי לרר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן