נוהל חדש אותו מקדמים במשרד התחבורה בראשות השרה רגב יצומצם דרמטית מספר שיעורי הנהיגה המינימלי הנדרש להגשה לטסט: מ-28 שיעורים בני 40 דקות כיום – ל-22 בלבד.
על פי הדיווח ב-N12, צמצום השיעורים יהיה תקף לתלמידים שלומדים לנהוג על רכב בעל תיבת הילוכים אוטומטית. המשמעות היא שאפשר יהיה לקבל רישיון נהיגה לאחר פחות מ-15 שעות לימוד על הכביש.
גורמים במשרד התחבורה אומרים ל-N12: “כי ההחלטה התקבלה לאחר עבודת מטה יסודית בראשות מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן וראש רשות הרישוי יוסי נזרי. במסגרת העבודה נעשו השוואות לתנאי קבלת הרישיון במדינות באיחוד האירופי ובארה"ב. לפי משרד התחבורה, גם לאחר החלת הנוהל החדש מספר השיעורים המופחת עדיין יהיה גדול יותר מהמקובל במדינות אלו ויקיף את כל מטרות הלימוד המוגדרות”.
עוד על פי הדיווח, בימים אלו מגובשת חוות דעת בנושא ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לטענת גורמים במשרד התחבורה, חוות הדעת צפויה לתמוך בעמדת השרה ולקבוע שהפחתת מספר השיעורים לא תפגע בכשירות תלמידי הנהיגה. הנוהל החדש יפורסם בקרוב להערות הציבור שיילקחו בחשבון ובהתייעצות עם ארגון מורי הנהיגה, שצפוי להביע התנגדות למהלך.
בסביבת המשרד מציינים ואומרים ל-N12: “ההחלטה גובשה בין היתר במטרה להקל על יוקר המחיה של התלמידים: כיום מחירו של שיעור נהיגה הוא 200-120 שקלים, כך שההפחתה הצפויה תניב ללומדים חיסכון של מאות שקלים. מחיר השיעור נקבע בשוק חופשי”.
אז אם יעשו פחות שיעורים המחירים של השיעורים יעלו, לא חוסכים בשום דבר, השיעורים יתייקרו גם ככה
אין קשר בין מס. השיעורים לבין היכולת לעבור טסט . זה נועד למורי הנהיגה לעוד כסף .