חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
"עֲנֵנוּ מָגֵן דָּוִד עֲנֵנוּ"

אלפים בהילולא המרכזית לצדיקי משפחת רבני פינטו אמש בבנייני האומה • גלריה מרשימה במיוחד

אלפים השתתפו אמש (ראשון) בהילולא לראש השושלת הרה"ק רבי חיים פינטו זיע"א, בבניני האומה עם כנס התעוררות, תפילות וסליחות בראשותו של האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א. במרכז ההילולא הגר"ד פינטו הכניס ספר תורה שעליו חקוקים כל שמות הקדושים שנרצחו בטבח שבת ושמחת תורה.

 

החל משעות הערב אלפים זרמו לבניני האומה בירושלים לכנס התעוררות וסליחות ענק לכבוד יום הילולתם של הצדיקים הרה"ק רבי חיים פינטו זצ"ל ורבי משה אהרון פינטו זצ"ל בראשות האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א נשיא ממלכת התורה "אורות חיים ומשה" בארץ ובתפוצות שנשא את המשא המרכזי.

במעמד השתתפו גם בניו הרבנים הצדיקים בנש"ק, רבי רפאל, רבי משה, רבי יואל ורבי מיכאל פינטו שליט"א. בתחילה כובד האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו להדליק את נרות הצדיקים בעלי ההילולא למשפחת פינטו זיע"א.

קודם לכן הנעימו בפיוט ובשירה הזמרים הגדולים: יעקב שוואקי, בנימין בוזגלו כשקהל האלפים משתתף בשירה.

את המשא המרכזי נשא האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א שתיאר בדבריו את דמותו הנשגבה של בעל ההילולא סבו הגדול ראש השושלת הרה"ק רבי חיים פינטו זיע"א וכן את אביו הרה"צ רבי משה אהרון פינטו זצ"ל.

אולי יעניין אותך

ובדבריו עמד על הקשר של הצדיק עם בני דורו, ואמר, שההשפעה מן הצדיק אינה באה, אלא אם כן מוכן האדם להיות נכנע לרבו ולבטל דעתו מפני דעת רבו. עליו לקבל מרותו ולשמוע בקולו ככל אשר ישית עליו כמו שקראנו לא מזמן בתורה "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" וכשאדם מבטל עצמו ביטול גמור לפני רבו, אזי זוכה הוא להיות מושפע ממנו, וכך נפתחים לפניו צינורי השפע להעניק לו תורה ויראה, ומלוא חופניים של קדושה.

ובדרך זו נהגו בני ישראל כלפי משה רבנו ע"ה- הם ביטלו עצמם לפניו ונכנעו למרותו והאמינו בו בכל לב, לכן זכו להיות מושפעים ממנו ואף רוח הקודש שרתה עליהם מכוחו.

עוד דיבר שאנו נמצאים בעיצומם של ימי חודש אלול ומתכוננים לקראת הימים הנוראים זה הזמן להתחזק ולהתכונן כראוי.

לאחר מכן, הובא למקום ספר התורה המיוחד שהוא פרי יוזמתו של האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שלאחר אסון טבח שבת ושמחת תורה ביקש לכתוב ספר תורה מהודר לעילוי נשמתם של כל הנרצחים שנהרגו על קידוש ה' ביום זה, וכך על תיק ספר התורה נחקקו כל שמות הנרצחים כ- 1,145 שמות קדושים וטהורים הי"ד.

את המילה האחרונה בספר התורה כובד הגר"ד פינטו כשלאחר מכן ערכו הגבהה לספר התורה לעין כל אלפי המשתתפים.

לקראת שעת חצות לילה, נגשו לאמירת הסליחות, כשלפני התיבה עבר האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א כשמידי פעם הנעים החזן והפייטן משה לוק בעת אמירת הסליחות.

בסיום ערב ההילולא, קודם אמירת הסליחות התקיימה תפילה מיוחדת להצלת עם ישראל הנמצא במצב קשה בתקופה האחרונה לישועה ורחמים. הגר"ד פינטו הודיע לציבור כי השבוע יפקוד את קבריהם של גדולי הצדיקים והאדמור"ים באירופה ומשם יטוס למרוקו לרגל 180 שנה להסתלקותו של האי סבא קדישא, נר מערבי, עמוד הימיני, פטיש החזק המלוב"ן הצדיק הקדוש רבינו חיים פינטו הגדול זיע"א שם יעתיר בתפילות לישועת הכלל ועל הפרט והצלת עם ישראל בימים אלו.

אלפי המשתתפים זכו לקבל כשי את הספר היקר והחשוב "אנשי אמונה" – תולדותיהם חייהם ופועלם של צדיקי בית פינטו זיע"א שיצא לאור ע"י האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו.

בספר מובא תיאור מקיף אשר כבר מלפני שלוש מאות שנה ויותר, כיהנו במרוקו רבני משפחת פינטו כמנהיגים ורועים רוחניים. ועד ימינו אנו, דור אחר דור, בן אחר בן, שימשו ראשי המשפחה כמגדלור רוחני לכל יהודי הסביבה, אשר למדו מדרכי הרבנים, וקיבלו מהם עידוד וסיוע גם בשעות קשות בחיי הגלות, בשל היותם תלמידי חכמים וגדולי תורה.

בד בבד, לצד היותם בעלי חכמה ותורה, יצא שמעם של רבני משפחת פינטו כבעלי מופת ומלומדים בניסים. משום כן, הפך ביתם של רבני משפחת פינטו, בכל הדורות, כמוקד עליה לרגל של המוני יהודים המבקשים עצה, ברכה, או ישועה. זאת, מכיון שידעו כי כאן, בבית זה, מתקיים מאמר חז"ל; "צדיק גוזר והקדוש ברוך הוא מקיים, הקדוש ברוך הוא גוזר גזירה והצדיק מבטלה"…

רוב הסיפורים שבספר הועתקו מספרי "שנות חיים" אשר כתב הרב הצדיק רבי משה אהרן פינטו זצ"ל. אשר שמעם מפי כ"ק אביו רבי חיים פינטו הקטן זיע"א. שאר הסיפורים נעתקו מספרי "מקור חיים", "שבחי הצדיקים" ו"שבחי חיים".

ציבור האלפים חזר לביתו בשעת לילה מאוחרת מתוך תחושה של חיזוק והתעלות כהכנה לקראת הימים הנוראים עם זכותם של בעלי ההילולא שתגן על עם ישראל.

גלריה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: haredim.ashdod@gmail.com

הורידו עכשיו את האפליקצייה המובילה של 'חרדים אשדוד' אליכם לנייד
תגובות
אין לשלוח תגובות שאינם הולמות או מכילות דברי לשון הרע, הסתה ורכילות.
במידה ולא ניתן להגיב - הכתבה סגורה לתגובות.
עדכון תגובות במייל
עדכן אותי על
0 Comments
החדשות ביותר
הישנות ביותר הכי מדורגות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך
עוד כותרות
error: Content is protected !!
דילוג לתוכן